tisdag 11 september 2012

Tidsoptimist - javisst.

Eftersom jag verkar ha hamnat i ett självdestruktivt tema här med att påvisa mina negativa sidor är det väl bara att fortsätta liksom. Skulle ALDRIG erkänna att jag är en obotlig tidsoptimist... Det bara går inte ihop sej på slutet. Det är ALLTID så mkt kvar att göra i slutet av tiden på något vis.
Fikade som tidigare nämnt hos Helle igår. Hon slutade 12, var hemma vid 12.30. Sa att jag kommer om en timme, vid 13.30. Kl 14 fick jag snällt slänga iväg ett mess och tala om att diiiiiiiu...Ja har inte åkt än. (Från början var planen dessutom att springa dit, men det la jag ner när jag insåg att tiden rann) Sorry du fick vänta Helle!!
Vad gör jag? Ingen aning. Aningens Alfonsinspirerat..."Ska bara." Jag hinner kolla några bloggar innan jag åker. Jag ska ju bara sminka mej, fixa håret och bestämma kläder. Jo. Fast nu är ju inte det gjort på nolltid. Inte för att jag står i timtals, men total åtgång kanske är EN timme ung. Jag har tydligen efter denna uppnådda livslängd jag nu är i, inte insett att bara för att jag tänker att det ska göras så blir det automatiskt gjort? Suck.
Något bättre att passa tider är jag om det är av lite viktigare sort att komma i tid. Till jobbet tex. Jag är nog iaf bara sen 3 av 5 dagar. Kanon ju. Flåt fina kollegor. Tror ff att det går att flyga till Askeby, alternativt att de utökat från 80 till 120 som hastighetsbegränsning. (Vilket jag tyvärr testar varje dag iaf.)
Igår skrev jag om frukost som jag hade blivit lovad. Nu tog det skruv minsann, för igår damp inviten in: "Frukost imorrn?" Haha, ska vara ärlig. Fick frågan innan han hade läst bloggen ;)
Och vad tror ni händer på morgonen i tidsoptimistens halvstressade tillvaro?
Försovning. Check på den. Skulle gått upp 7. Det tror jag att jag gjorde, ja eller vaknade till iaf. Trälit trött. "Vänta lite ska bara.....Zzzz" Vaknar 8.10. Skillat, verkligen skillat.
Världsrekordsnabb dusch. Hårfönar och plattar samtidigt. Smink och klädval på 3,5 min. Klippt NÖJD, klar på 30 minuter!!
Nackdel: Till nästa gång jag får brått (typ imorrn?) vet jag ju nu att det i princip GÅR att utföra detta på nolltid. Fn.


Misstänker att detta kan vara anledningen till att jag inte kunde vakna. Rutan har dammat, men är nog inte så bra på språket. Nu blev det ju helt bakvänt, lite så där underförstått om ni förstår...



Klockan 9 var det utsatta tiden, skulle ju som tur var bara ett halvt kvarter bort i T-fors. (Nästan som att flyga, restid mao definitivt inte inräknat.) Märkligt att mitt frukostsällskap stod och väntade... Hoppas jag inte var fööör sen?




































 
                                                      Frukostsällskapet som gillar bacon =)

 
 
Jobb, jobb....
 
 
Efter frukost tog vi en sväng in mot stan. Men ingen shoppingrunda, det får bli ett mission att få med denna kille på. Ska jobba på det lite, men säg inget till honom. Blev ist en form av sightseeing. En tur till Bibblo. Kollade till ngra viktiga artiklar. Jag hittade Blekinge Läns tidning och snygga Pia Dahlgren i BK Trolle. Ha, bra skit! Snyggt spel Pia!!
 
 
Ner mot stan igen och en sväng in på Bengans. Skivsnack... Kom på att jag skulle kolla efter Lovisa Negga, skulle ju va GULD att ha i bilen. Jorrå. På vinyl. Blir wätt svårt då. Blir att bränna hemma.
 
Nästa stopp Palatset.
 
 
 
 
Hit måste man ju snart och kolla liveband. Hade önskat gå dit den 6/10, då Nifters spelar. Har konstaterat att där spelar en kille som kan vara bland det snyggaste som gått i ett par skor. FYI. Meeen. "Fel helg" Får mao bli en annan gång.
 
 
Tack Tobbe för en bra start på dagen. (Efter försovat alltså...) Ja bjur nästa gång. Då när vi tar shoppingen, du vet! ;) Kram på dej going : )
 
 
 
Detta är mitt mood och passar in wätt väl på mej just nu =)  
 
                                                                   Drama Roots – Glass




Have it King u all!

2 kommentarer:

  1. Helt lungt du :)
    Låg i solariet och hann till affären :))
    Mys med brekky!
    (det är för övrigt ett nytt ord för frukost)

    Queen på den!

    puss o kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha avd ngt trögtänkt skulle nu ränka ut VEM du hann att mysa med som kallades Brekky. Men Queeeeeen förklaring, och jajje, brekky var fint!
      Pussakrama!

      Radera