lördag 22 september 2012

Hoppas.

Jag hoppas det blir bra. Klart det blir.
Som i ett försök att övertyga mej själv, upprepar jag detta ett par ggr om och om igen.
Det är väl troligen så när man tvingas ta tuffa beslut där varken det ena eller det andra alternativet känns bra, då tvivlar man. Eller jag såklart. JAG undrar, funderar och tvivlar på om rätt beslut är taget. Men jag kan inte annat än att gå på magkänslan och lita på den. Trots detta har jag haft en tung dag, och varit ledsen större delen av dagen.
"Men säg för fn A om du inte tänker säga B" gissar jag att många känner nu.
Jo. Precis så kommer det att bli. Här skriver jag precis det jag vill, jag skriver aldrig om något jag inte vill. Och just nu känns detta lagom, för att lägga på blogg. (Till viss del har ju denna blogg också en dagboksfunktion för mej, och i detta läget räcker det att skriva A, för att jag ska minnas B.)
Jag är glad för min närmsta vänner och idag har några av dem fått vara vännen i nöden. Extra mycket kärlek och tack för att ni finns Karin, Helle och Tanya.

Appropå vänner. Jag har sista tiden haft sjukt dåligt samvete över att jag inte hört av mej som jag bör, till vissa som faktiskt betyder mycket. (Som för att motsäga mej själv, med tanke till det jag skrev häromdagen... "Jag behandlar dej, som du behandlar mej..." Njaee. Här stämmer inte detta redit då :/ ) Jag vet, egentligen, att jag inte MÅSTE höra av mej. Dessa vänner är så nära, de finns där ändå, även om jag skulle bete mej hur illa som helst. Men det är ändock ingen ursäkt för att strunta i de som är viktiga.
Ikväll ringde jag Karin. DET var på tiden. Pratade över 1½ timme och då hann inte allt avhandlas, så vi bokade date imorrn.
Nu gnager samvetet över två till, Gunilla & Mallan. Men om ni mina fina, läser det här, så har jag varken glömt er eller struntat medvetet i er. Å inte fasen har jag någon bra ursäkt heller. Ska ta mej i kragen och styra upp det, hör av mej till er i veckan. Jag lovar. Så, nu känns det något bättre.

Ingen munter dag idag som sagt. Ljuspunkten var fika hos Helle och barnen, jättegoda bullar hade hon bakat fina Helena :) Tack vännen, vi ses i veckan igen.
Efter det tog vi en sväng till bowlinghallen, Emmie tyckte hon ville heja på pappa som spelade match, och jag behövde tjata med lite gamla bekantingar.
Träffade Jonte bland annat :) Han hade ny frilla och ibland pratar man JAG innan jag tänker:
"Hej vad kul att se dej! Men får jag se - va snygg du är i huvet!"
Man kan säga så. Fast det kan låta lite märkligt haha. Tur vi känner varann, så han blev endast glad ;)

Imorrn ser vi fram emot, som sagt, en date hos Karin, Patrik, Theo och Hugo.
Patrik! Ring en stund innan om du vill att jag tar med lite gröt till dej. Bara hojta vettu ;)

Frampå eftermiddagen lämnar jag av barnen hos deras far, och jag siktar mot ett låååååångt, vaaaaarmt bad.
Ska bada ända tills jag tröttnar påt, så vi får se om jag klarar rekordet som är uppmätt till ca 15 minuter.... Klippt dålig påt, men jag tränar.
Kanske en kaffe date senare på em/kväll, någon? Jag är socialt understimulerad, och kommer troligen att våldgästa någon om inget förslag uppkommer. Beware out there :D

Önskar och tror att söndag blir en bättre dag än lördag. Hoppas. Nästan så det gör lite ont.










 "Mamma! Kolla! Jag kan gimaaascher!"
Jorrå, älskade vän. Du har jättefina skills inom detta område <3
 
 
 
 Fast finast är du utan grimaser <3

Emmie tog detta på Charlie. Eller Charles. Eller CharlesIngavarJönsson. Fint blev det iaf <3
Mamma älskar er. Tro aldrig annat.
 
 Så här vill jag inte minnas mitt v-rum såg ut förra måndagen efter Rutans besök?! Snart kommer hon igen ;) Gött.



Å just ja. Have it King u all!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar