tisdag 25 september 2012

Mittinatta

Jo mittinatta kan det mesta hända, å inte fasen går jag å lägger mej iaf.
Inatt satt jag med lite playlists på Spot. Fast bara till 01.30. Sen orkade ja inte längre :)
Ååååhhhh vikken skillad 90's-lista jag fick till. Kunde bara inte sluta lyssna, så mycket minnen, fick lite chills till var och varannan låt.
Tisdag kicka igång vid 7-hugget, fick tyvärr inget gomorron-sms idag. Fick gå ändå. Men pga av det somnade jag om och kravlade ur sängen vid 7.30-hugget. Seg som satnnnnn. Märkligt.
Jobbade kortdag 8.30-14.30...King! Men, kompade ur tre timmar för att åka och ha disktjänst på barnens fsk. MINDRE king. Men mina ruskiga skills i diskning gjorde ju att jag var klar på en timme, det ska tydligen ta två...?
"Jaha, är du redan färdig? Va, bra, då får du hjälpa till i barngrupp."
På riktigt. På riktigt?! Jag kompar tre tim från mitt eget jobb, för att åka å diska och gå in i en annan verksamhet? Åh behave.
Nästa gång är ja tamefn inte lika snabb. Har egen barngrupp att jobba i. Behöver inte två. DE FACTO!!

Ikväll sitter jag i mitt vardagsrum. Det har typ aldrig hänt förrut, jag bor i köket i vanliga fall.
Men det börjar bli rätt mysigt här inne tack vare två tokar som var här och styrde runt igår. Imorrn kväll, dååå ni! Då äre fint som fasen.

Pratade med Gunilla nyssens oxå! <3 Hon är lite nervös inför lördagens event och uppgav sin adress så att jag med all säkerhet kan se till att hon kommer hem.
Men det är lugnt darling, vi brukar inte ta så hårt. Ehrm.
Nej jag ska vara uppriktig, har man fått barn för inte alltför länge sen, blir alltid första partajet...ja lite som första partajet nånsin. Därav adressen gissar jag ;)

I ett par dagar har nu en av de svåraste chattar pågått som jag någonsin utstått.
Sååå segt, sååå långdraget, såååå tankekrävande och sååå jobbigt!!!!
Vet ni hur svårt det är att chatta/messa utan smileys? Ah, det är otroligt krävande och tar oerhört på min energi just nu.
Avd. så jäkla onödig info och smått ointressant? ;) Titt, där kom en. Lovar att det är svårt att låta bli.

Nä ni. Ett ryck i tvättstugan. Ett ryck med strykjärnet. Dra upp nån tavla kanske. Disken. Bära ner skit i källarn. Fylla på vatten i kaffemaskinen. För den går varm ikväll. (Ikväll?? ehm.)
Skapligt svammelinlägg. Varse!
 
 
Hey ho. HOY HOY. En veckas produktion.




Åhh. Bilkaffe. Nästan det bästa. Sen hur bra det är att dricka kaffe/ta kort/köra bil samtidigt...
Ha. Stod faktiskt still.
Skulle aaaaaldrig......

 
 
Imorrn semester. Kommer innebära some shopping and..... skruvande. (Kunde inte gärna ta hela den meningen på engelska, även om det var nära.)
 
HARE KUNG!

2 kommentarer: