söndag 23 september 2012

Sunnyday

Vet inte om det varit så värst soligt men ändå....
Bättre humör, trots att det är söndag. Träffat fina fam Jonsson/Karlsson, piggar alltid upp. Tack för fika och fullt röj på ungar en stund. Hämtade upp barnens kusin som ville följa med hem till Daniel då jag skulle lämna av kidsen. Svängde tebax till EKH upp till fröken T som bjöd på mer kaffe och efter en stund anslöt oxå fina Helle. Inser att det är ett jäkla farande till EKH. Jonnson/Karlsson bor där. Tanken. Helle. Även Emma, Åsa och Lina. Jag tror att det är jag som missat nåt....?
Nä. Skulle ALDRIG bosätta mej därute på vischan, tacka vet jag T-fors ;)
Social-vecka comin' up. Imorrn middag inplanerad. JAG ska stå för den, herregud. Kanske slutar med att jag bjuder på kaffe, ja enbart alltså ;) Närrå.
Onsdag inplanerad med Helle. Resten tar vi lite eftersom, blir lätt stressat att boka varje dag. Dessutom är egentid och att få vara själv något jag behöver just nu.
Annars har vi ju siktet inställt på fre/lö nu. Främst lördag som ska styras upp.
Den (oerhört) omtalade julfesten blev visst lite större än planerat och tackar alla ja, kan det bli trångt på Vete. Ujuj. Alltså krävs lite planering.
Lägga upp en jullåtslista på Spotify och leta fram julmössan. Så. Bra, då vare klart. Skönt...
No need for overkill liksom, planera och styra upp en fest blir sällan lika bra som de oplanerade. Sååå, vi kör en spontan-grej :) Hoy, hoy...... Oj, där blev det interskämt igen ;)

För övrigt och runt omkring är det sjukt mycket "styra upp" just nu. Biljetter som ska bokas, jobbet med lite allt möjligt, plugget en del, barnens fsk (jäkla diskdag på tisdag igen - tis oxå bokad mao, iaf em...) Dessutom ska en liten grej planeras inför någons stundande 40-årspartaj. Tanken avslöjade sin present till födelsedagsbarnet idag, riktigt bra. Men hur lätt är det att fixa present till någon som bestämt att det är klippt förbjudet att ge någonting som är köpt. Han önskar sej alltså ngt kreativt, något du gjort eller gör. Tackarrrrr. Men. Har lösning på den oxå. Innan den 13/10, då festen går av stapeln, kan ju inte avslöja ngt, men efter den helgen kommer det nog ett inlägg om det här. Får jag bara ihop det här och allt klaffar med...hm, ja om det klaffar, så kommer det bli...KING! Såklart :D
Det du Figge, wolit ska det bli!
Måste boka båten oxå, Banditbåten. Undra när fasen det va..? Hej superdisträ och klippt skillad förvirrad. Tur man har förstående vänner. Som dessutom vet hur de ska handskas med min alzheimer light.
Åhh nu ringde min bumbibjörn, med Kurtan-frilla =) (Skulle se denna goding i lila onepiece...) Kärt barn har många namn, Tanken ;)
Hon har fö gjort ett riktigt sjukt inlägg idag. Hon skriver om nån som dippar sina chips i Lohmanders bea-sås. Som hon skriver, det måste vara en riiiiiktigt sjuk j*vel.
Eller ja, jag känner ju den nissen jag oxå, och på chatten nyss menade han att han kände sej fet. Konstigt det där. Iofs tror jag inte det gör så mkt på den tarmen. Pöss påre Henki ;)

Nu ska jag pimpa min lägenhet. Elle. Plocka grejjer. Imorrn äre Rut-måndag igen. Och när hon har gjort sitt är det väl bara att sticka upp på vinden imorrn kväll och leta fram julgrejjerna.
För på lördag, mina vänner, då är det julafton på Vete. Hey Ho!

Have a KING Merry X-mas u all!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar