tisdag 4 september 2012

Rimforsa strand 3-4/9


Efter två trevliga dagar tillsammans med goa kollegor på kursgården i Riffet är man nu fullproppad. Med info efter en alldeles förträfflig föreläsning. Med inspirition av densamma. Av idéer från densamma igen. För att inte tala om MAT! Om jag inte gått upp 3 kg efter denna vistelsen är något väldigt besynnerligt. Fina vyer, god mat, trevligt sällskap och många bra diskussioner och färdigställandet av vår likabehandlingsplan för verksamheten...ja det är ungefär det som dessa dagar gått ut på. Jag har även lyckats att reta upp några kollegor med mitt något ettriga fotograferande. Söta Malin tyckte att jag verkade telefonberoende: "Hon är ju som ungdomarna med den där telefon!" (Hon är ju som.....Tack för den, jag som inte är en dag över 22?) Även fått chifen att börja stamma lite då jag kanske kom med halvjobbiga frågor. Eller nä, skulle jag ALDRIG göra förresten, glöm den sista. Här kommer bilderna!
 
Ankomst
 

Föreläsning av Katinka Vinrot Andersen om pedagogisk dokumentation

 

 
Gänget på Vintergatan!
 
Sen har vi de där knäppa goa i Vårdsberg....
 
Dax för lunch
 
Fiskgryta/soppa som smakade dy. Klippt oking.
 
Åtgång av chokladen, gott trots GI.
 
Letade lite efter Morgan, men han verkade inte vara hemma?
 
Samarbetsövningar gillar vi inom barnomsorgen *doh*
 
Vi siktar på lite fika istället
 
Incheckning
 
Utsikt från öppet fönster. Annexet i bild, där jag och Agny hade siktat på att bo. Men tji fick vi. Där hystes ist några Bankekindsarbetare in. Världen är orättvis.
 
Nämen! Mer utsikt från fönstret! Galen kollega som badat i 16-gradigt vatten. (Ha Pia, du trodde jag missade dej! Skulle ja ALDRIG göra...!)
 
Promenix. Ngn form av hindersprövning?
 
Vackert så alldeles
 
Nina, Agneta och Maria i Vårdsberg <3
 
Annan kombo, byte av fotograf
 
Stranden i Riffet
 
Äta igen. Getost. Evas mycket klockrena kommentar: "Det smakar som get luktar. Jag tänker på Valla". Totally agree. Ew.
 
Å såå lite äta igen! Äntligen levererar Riffets restaurang, klippt King gott!
 
"Vill du att jag ökar belysningen?" "Nä. De ä så snygga när det skymmer."
 
Efterrätt: Mandelcreme med blåbär och kex. Nja. Som ostkaka.
 
Frukostbuffeeeee! Nästan världsklass. Har en liknande planerad framöver. Ska bli intressant och se om den slår Riffets...
 
Nämen fika! Hög klass på bullarna =)
 
Å tänk. Jag klarade av morotskakan oxå! Ngn som vill ge sej på att gissa mängderna med kaffe som intagits dessa dagar? Nä. Inte jag heller.
 
Sjung som om ingen kan höra dej? Jorråsåatteeee.
 
Coaching - Manipulation..... Ah whatever. Allt är en tolkningsfråga? ;)
 
Ska inte äta förrens imorrn. Lovart. Kaffe tar jag nu, måste hålla nivån ni vet. Blir så obstinat annars. Tack alla kollegor från Askeby, Bankekind, Örtomta & Vårdsberg för dessa dagar.
Nu ska vi bara genomföra allt detta braiga vi kom fram till på studiedagarna i våra verksamheter oxå. Men för att köra på fika-temat, de blir la piece of cake?!
 
 
Have it King u all!
 
Pöss!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar