lördag 1 september 2012

Det finns en kille.....

Ha! Blev ni nyfikna nu? Men det här kommer inte alls att handla om det som någon kanske trodde...?

Jag har tänkt och berätta om fredagens finbesök på jobbet! Så för att ta det från början:

Det finns en kille, som var så jäkla bra på det han gjorde men inte ville.

På riktigt, jag har aldrig haft en roligare kollega om vi ser till denna människas humor. Att han då dessutom var riktigt bra på vårt yrke, alltid var på bra humör och peppade alla runt omkring gjorde sällan saken sämre. Vi jobbade några galna år tillsammans i Vårdsberg och många av våra föräldrar som jag ännu har kontakt med från den tiden brukar säga att det var "Den gamla goda tiden!" Vi var så bra, vi hade så kul, vi utgjorde ett skillat team som var oslagbara. Haha, snacka om klubben för inbördes.... ;)
Well. Han tröttnade tyvärr på vardagsslitet inom barnomsorgen och fortsatte sin karriär inom fotografyrket. Han blev draftad skulle man kunna säga :) Upplockad av ett fotoföretag som arbetar med att fota dessa återkommande förskolebilder. Och nu när ni vet hur duktig han är med ungar, kan ni ju bara gissa hur bra han är på detta! Ja som just fotograf kan jag kanske inte mer bedömma än att jag ser att han tar sjukt bra bilder, men hur han gör det. SOM han gör det. Malin, min kollega uttryckte: Han är ju så duktig att jag nästan börjar gråta. Och då var hon tårögd på riktigt =)
Världens bästa kombo skulle jag säga. En pedagog som fotar barn. Jag tror att alla ni som arbetar inom barnomsorgen förstår vad jag menar. Sååå många stolpskott som dykt in genom åren som säger åt barnen att sitta still eller sluta gråta....Funkar inte spec bra. Att se denna mannen in action får de flesta att garva. Tigern Ture som fiser (barnen tycker det är sååå roligt förstås) samtidigt som han har ett utlägg om Tures kost som består av lök. Han äter gul lök, rödlök, vitlök, salladslök, charlottenlök och avrundar med vårlök. Så fel.
En kille som inte ville och det är klart jag snackar om FILLE : )

Denna kille fotar numer inte endast hela halva Sveriges förskolor. Han har fram tills alldeles nyss haft studio hemma i källaren. (Har nyss flyttat och letar nu lokal till studio, hoppas det löser sej snart!)
Även div. sportbilder såsom lagfoton och "idolbilder" styr han upp. Och naturligtvis privata bilder i form av bröllop och andra evenemang.
Blev såklart tvungen att fota fotografen å här ser vi tha fotoKING in action :)

Han har fler strängar på sin lyra (fnnn ibland blir jag rädd för min egen taskiga humor) och hjälper oss stämma guran :)

Men nu har han fått så mkt positivt, så lite elakt måste ju bjudas på oxå! Eller elakt, det var ju mest kul, en typisk Fille-grej.

"Om ni samlar ihop barnen och väntar där inne medans jag riggar om, så ska jag bara springa på toa oxå, men jag hojtar när jag är färdig!"

Ehh joo. Det är ju lite så vi jobbar inom barnomsorgen...skönt att du inte tappat tänket liksom haha!

Kul kille som vet vad han pysslar med! Och här hittar ni hans hemsida för mer info: www.filipleo.se  (Blir klippt sur på denna blogg som tydligen inte fixar att länka, bra skit, verkligen.)

Have it KING u all!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar