måndag 17 september 2012

Du. Ditt j****a aber.

Nej det här är inget arginlägg :) Tror inte jag har någon i min närhet som egentligen förtjänar det uttrycket slängt i ansiktet. Jo en. Men den falska vedervärdiga människan ska någon få det inlägget som h*n förtjänar. När jag har lust med det, den dagen kommer säkerligen, om jag känner mej själv rätt.
Nej rubriken är bara återigen ett av alla skillade uttryck som florerar. (Nu kommer det en sådan här ytterst användbar bruksanvisning igen hehe.) Detta uttryck sägs endast till någon du tycker MYCKET om. Finns ett par i min omgivning som fått höra detta sista tiden, ni lyckliga själar ;)
Jargongen bland de närmsta är ganska rå. Skillat rå. Med ett nästintill helt eget språk. Uppfattningen verkar vara att icke invigda i språket samt jargongen blivit något skrämda. Oking kanske. Fast lite "take it or leave it" kan jag känna. Meningen är inte att skrämma livet ur någon. Bara använda klippt King uttryck för att de i princip ALLTID passar in i alla situationer. Och jargongen är endast trivsam. Jag lovar. Om du kan förstå den. Välkommen, ingen som bits här. Nästan aldrig iaf. Så. Nu har de nya vänner som dykt upp fått en liten användarhandbok i livets skillade leverne. Vassego(a)!

För att hålla kvar lite vid det här med språk och uttryck. Blir lite lätt brainwash att ena stunden sitta och formulera högtravande akademiska texter till att i nästa stund dra iväg ett inlägg på fejjan. (Eller skriva blogg för den delen!) Igår slog det slint en stund när jag svarade tant T på ett inlägg. Med alldeles för behaveat språk. Det är en talang att kunna byta språk beroende på situation och läge. Inte alltid det är så lätt att hantera ska gudarna å alla andra veta. Tvåspråkighet fick en ny innebörd ;) Nejvars, jag driver såklart. Med en uns sanning i.

Lördag, söndag har bestått av plugg, plugg, och åter....några koppar kaffe.
För att behålla förståndet blev jag TVUNGEN att bryta studier för ett kaffebreak i EKH. Otippat va? Guess not. Händer ibland. Kanske stannade jag länge för helt plötsligt drar min fina igång middagen. Och det finns nog bara en på jorden som inte tar illa upp av kommentaren: "King. Då åkte jag inte hit i onödan, tack för midda darling!" Fick förvisso "Fy faan" till svar, och ja vad säger man? Livet leker, love u toooo :)



Annars har jag inte åstadkommit mycket spännande i helgen som jag kan delge här. Såhär intressant ungefär:

Demontering av löshelvetesnaglar med kemisk ren aceton. Bara en fundering. Varför. VARFÖR får man en klippt oking tvångstanke och måste lukta på aceton? Om jag hade några flimmerhår kvar innan, så har jag det definitivt inte nu längre. Det brände wätt rejält. Haha, så fel i huvet ;)








Kom på den otroligt snälla idén att dra iväg detta till Oscar för att flirta om lite hjälp med vägghaveriet i barnens rum. Mindre skillat är när man i sms;et skriver: "Tror fastighetsvärden jag är nån jäkla målare?!" Bra. För övrigt skitbra, när jag skickar det till en målare :) KING! 
 


Han måste få vara med på ett hörn igen. Snygg-Johan. Han har dessutom skapat förvirring under helgen då han numer pryder min skärmsläckare. Det blev skillat förvillat för den som inte sett honom förr och frågorna hopar sej. Vem ÄR han egentligen? Ja, tänk den som visste :P









Idag är det måndag och jag har hämtat hem trollungar. Nu kör vi en vecka i rasande tempo med allt vad det innebär. Hämta - lämna - jobba - plugga - föreläsning osv ---------> Hörs om en vecka?!
Nejdå. Men det sociala livet är inte riktigt detsamma som veckan utan barnen. Sånt är livet och denna vecka ska jag inte bara stressa utan istället försöka njuta av tiden med mina två små. Så har jag inte tid med dej eller du eller någon annan... Så äre bara så. För denna vecka är det Jag, Charles och Ems.

 Småtroll bänkade (1 dm) från tvn. Mamman flyttar bak stolar och de flyttar fram....
 
Nu ska jag ägna resten av kvällen åt min date Dion Summer. Kul typ.
 


Å du, ni, ni andra och eventuellt några fler. Hoppas du känner dej som ett **** aber. Det är du värd. På riktigt!

Have it Klippt King u all!

2 kommentarer:

  1. Du ditt j-a aber.. Lööööve ya!!
    Kaffe på diskbänken....Bock på den...
    JAJJEBRAJJE!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bock på dej själv ditt j-a aber! Love u, pöss!

      Radera