lördag 8 september 2012

Sex på bordet!!


Ha! Rubriksättning är ju halva nöjet med att blogga :D
Halva min bekantskapskrets fattar precis vad jag menar med denna rubrik. Den andra halvan tror sej troligen förskräckt veta vad detta innebär. Men jag ska förklara exakt vad det handlar om, för er som tror er veta vad jag ska skriva om. Om en liten stund.
Lördagen startade med diverse haveri hemma på Vete.
Popcornhaveri, Charlie får tag i hela bunken från igår kväll.
Mjölkhaveri, Emmie snubblar på mattan och dekorerar hallen.
Kaffehaveri, mamman glömmer (hallå?!) hälla i kaffe i maskinen och dricker mao varmvatten med mjölk. Vaknade iaf, bättre än på kaffe, för det smakade ju inte hallontårta diwekt.
Strax efter detta ringer Tanya. Då ramlar Charles ner från en stol och biter sej i läppen. Ännu ett haveri har uppstått. "Men det här blir en bra dag?!" Ringer upp Tank som tycker vi ska komma till henne. Det är taget. För om vi ska fortsätta med våra haverier kan vi juh hellre göra det hemma hos ngn annan, får ju inte va dum? Haha nävars. Kaffe å fika, lunch och lek. Inga haveri alls =) Thanx darling!




Efter denna date fortsatte jag och barnen till paradiset nere i källaren. Jag är uppvuxen där. Mina barn kommer spendera större delen av sin uppväxt där. Det var här jag träffade barnens far. Här har man varit arg, glad, ledsen, frustrerad och ruggigt irriterad. Här har jag varit på många fester, här har det dansats och här har man sex på bordet.
Naturligtvis är det bowlinghallen jag pratar om. Bäst att förklara sex på bordet nu känner jag. Vid seriespel spelas matcherna i (oftast) 8-mannalag. Inom det egna laget kämpar 4 st 2-mannalag. Man spelar alltså två och två för att förenkla. När man i denna duo lyckas sätta 6 stycken strikar i följd skriks det för full hals: SEX PÅ BORDET! Till svar är brukligt: Bra bordet! Det är alltså inte fokus på personernas prestation utan på vad de två tsm presterar i form av "bordet". Satan vad rörigt det lät. Men nu fattar ni iaf att det inte är den typen av sex jag menade. Era sjuka j***ar, vad trodde ni egentligen? Ha.
De flesta vet ju redan att jag spelat bowling i jättemånga år. Iaf ca 15 år. Nej, jag blev aldrig sjukt duktig, då hade jag varit rik. Jag var hyfsad under mina glansdagar. Största händelsen var säsongen i elitserien tillsammans med tjejerna (Ja endast tjejer i vår klubb! Beware all men!!) Så mycket roligt vi haft! Min allrs äldsta kompis som jag ff har kontakt med är naturligtvis bowlare. Fina Frida Holm, puss påre om du läser det här!
Jaja. Idag var vi nere för att kolla till att tjejerna sköter sej när jag inte längre är med. Några sköningar fastnade på bild!
Marita t.v och Pia aka Kisa t.h
 
Ajrå. Trälit kägelfall där...Men gick ju bra ändå ;)
 
 
Moona fick inte med alla denna gången, men tyckte det smällde rätt bra i övrigt?
 
 
   









Småtrollen som gör precis som sin mamma när hon var liten. Springer runt överallt och leker som tokar. De är hemma på detta bygget kan vi säga :)

 
Ska även ta en liten nostalgitripp och bjuda på ett litet klipp från "glansdagarna" ;) Dålig kvalite, men  tekniken på detta kastet är egentligen i samma dåliga klass som filmen, såååå...Ah wtf. Here it is!
 
 
 
Nä ni. Sova eller plugga det är frågan. Blir nog det förstnämnda för imorrn bär det av till KK för att gå på mässa. Konsert och Kongress alltså. Vad tänkte ni nu, era sjuka...... ;)
 
 
 
Have it King(pin) u all!
 
 
Aja blev tvungen att lägga upp denna snygga på slutet idag. Tomorrow, there will be more behave : )


 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar