fredag 7 september 2012

Fredag med ett kontrollfreak

Fredagsfeeling! Fredag inom barnomsorgen (ja säkert på fler ställen oxå) innebär fredagsfika. Lovely indeed. Fru Grebner stod för denna fredagens smarriga tillställning. Jag fikade bara tre gånger idag.
Synkar fö skitväl tsm med att jag tydligen lagt ner träningen?! Vad hände där liksom. Nä fasen, nästa vecka ska jag köra stenhårt igen, lovart.


 
 
Efter fikat blev det skrivbordstjänst en stund. Jag verkligen älskar vår dator på jobbet. "Vänta...." är ett vanligt förekommande ord som dyker upp på skärmen. Då blir jag obstinat 3-åring. Jag vägrar att vänta. Hatar att vänta. Får svåra stresssymptom som yttrar sej bla genom att jag måste trumma frekvent med höger fot i golvet. Om det inte ger sej bör detta genast avhjälpas med kvickt intag av koffein. Nästa steg....nikotin. Ja jag är svag. Detta är min stora svaghet. (Har fö inte ngra andra svagheter, skulle jag ALDRIG erkänna;)) Att hantera stress. Iaf i vissa avseenden. Den "vanliga" jobbstressen är inga problem. Den är daglig, går att reda ut och hantera genom struktur. Men oförväntade, påhoppande, störiga stressmoment gör mej klippt galen.
Finns även ett annat passande ord: Kontrollfreak.
Så. När datorn bestämde sej för att jävlas, blev jag tvungen att dra tre snabba kaffe, ta rökpaus samt hoppa jämfota 10 ggr. När jag kommer tillbaka till datorn har kroppen lugnat sej en aning och jag slår mej ner för att göra klart det jag har tänkt mej. Datorskrället börjar jobba (inte superkvick connection ute i Askeby dessutom...) "vänta" börjar snurra, men bara en kort stund, jag klarar det. Öppnar upp de tre flikar jag behöver, lyssnar samtidigt av en mp3a som Gustav skickat över. Allt rullar på fint, nivåerna av koffein, nikotin och motorikbehovet håller jämna nivåer. Då.........
 
"Monitor going to sleep"
 
 
 
 
Vi har små fönster i vårt personalrum på jobbet. Det var tamefnnnnn tur. Nu är det fredag kväll och jag sitter ff och trummar med höger fot, märker jag nu. För övrigt fullt frisk.
Har tagit semester måndag, tisdag, onsdag. Så nu får vi en välbehövlig ledighet ifrån varandra, muppdatorn och jag. Hoppas verkligen det är bättre Behave pån på torsdag. U will never win FYI!! (Jag skriver tydligen direkt till datorn här nu, börjar bli otäckt på ngt vis...)
 
 
Gladare läsning hittas på: Tankens blogg :) Tur att du finns för att lysa upp min tillvaro, puss på näsroten! <3
 
 
Nu ska jag fortsätta uppskatta min egen dator. Den är bäst, inte i ur och skur kanske. Men väl mellan popcornsmulor och yoghurtstänk. Stackarn. Hårt att vara dator där småbarn är i farten. För jag äter varken popcorn eller yoghurt. Skulle jag aldrig göra.
 
 

 
 
På Winnerbäck vare King! Have it the same u all!!


1 kommentar:

  1. Hhahahahaha...Ser dig sitta och svära...men du kan vara lugn, datorn står ju kvar...Det hade den inte gjort om det var jag..
    Kommundatorer suger.. samma skit i lambotown :(
    Love ya!

    SvaraRadera