onsdag 12 september 2012

Om sanningen ska fram......!

....så är jag så less på min dator och mej själv nu. Börjar dessutom får stavningsproblem. Brukar allt som oftast agera språkpolis åt de flesta, men nu går det utför. (Var dessutom inne på en blogg och kommenterade förrut. Inser efer det publicerats att jag lyckats stava fel där oxå. Fn.) Kan man få en släng av dyslexi om man skriver för mycket? Ja trort. Får nog söka hjälp nånstans.
Igår satt jag från ca 12 på dagen till 02 och konstruerade omvända, bakvända, krystade formuleringar. Något jag egentligen älskar. Men nu börjar det bli kräkvarning på eländet. Som ett jävla hån så handlar det om "Literacy - ett vidgat textbegrepp" Rub it in barre.....
Kröp eller ramlade eller kravlade ur sängen kl 9 imorse. En tur till Ica T-fors för att inhandla lunch. Luft var trevligt. Och mat sägs vara bra för kroppen på nåt vis.
Vid 14 blev jag som tur var bortkopplad från datorskrället då Tank klev in. Tack gode gud. Eller tack Tank? Jo det sista lät bättre.

Dagens lunch. Fnidus minsann. Helt ok faktiskt, aningens piffigare än "Kommunal Special"


Hittade hårfärg till bra pris i affären oxå. Men eftersom T ramlade in på em så finns den inte längre kvar här hemma. I kärlek och krig är allt tillåtet. Och vad gör man inte för älskade vänner, hon kan ju inte behöva vara grå i håret liksom. Ja köper ny!
 
Klothuve. Assistans vid lampbyte. King, nu slipper jag ha toadörren konstant öppen för att få lyse i hallen. Började bli smått opraktiskt, men har ändå stått ut ett par veckor ;)
 
Tatank skulle ha hembesök av sin frissa-kompis Sofia ikväll. Bäst att hålla sej framme, lite till går ju alltid att kapa. Fick den stora äran att hämta upp Sofia inne i stan. Jaha ja, kändes lite som en halv-ruffig blinddate....
"Är det du som är Sofia? Jaha bra, välkommen in här i bilen..."
Haha. Gick bra. Trevlig tjej.
Duktig på sitt yrke oxå konstaterades snabbt. Eller som Gustav undrade förrut: "Är du snygg nu?"
Tack du. Den var hygglig. Tur för dej att jag kan din humor både framlänges och baklänges vid det här laget ;) Och som svar på den: Ja Gson. Jag är skitsnygg nu!! Ngt annat är ju otänkbart, eller hur?! (Tur att du kan min humor oxå!)
 
Tack Sofia för klippet! Klippt King! Ojoj, vad bra mina uttryck passar in överallt.
 
Och där lyckades jag få ett dyslexianfall igen. Vettigt att kommentera samma sak på en blogg i närheten, fast halvt omskrivet flera ggr. På samma inlägg. Fast det var faktiskt blogg-helvetets fel. Inte mitt. Skulle ALDRIG göra nåt sånt.
 
Nä ni. Roligare än så blir det inte en dag som denna. Eller som T sa härom dagen:
 
"Positiv?! Jag skulle ALDRIG vara positiv, så här års."
 
Lite väl dramatisk att vara totalt anti ända fram till våren? Cheer up, det är ju snart jul! Och jul i vår värld, det är omkring den 30/9. Vänta ska ni få se.
 
Så här har vi dagens sanningar, om sanningen ska fram alltså : )
 
 

 
Nyfrissad bild kommer kanske efter helgen. Tills vidare får vi ta nåt ur arkivet ;)
 
Have it Queeeeen u all!
 



 
 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar