måndag 10 september 2012

Misästermåndag

Har nu semester i dagarna tre för att hinna med allt plugg som bara anfaller från alla håll. Eller ja, iaf från Kristianstad-trakten. Tur det är på distans man läser. Ja jo, långt är det ju, men jag anser det rätt skönt att slippa prata irl med dem. Har ruggigt svårt för skånska. (Tänker kvickt igenom vänkretsen, men njae, ingen som kan ta illa vid sej. Nej tro fasen det eftersom jag har svårt för skånskan ja.... ;) Anyway. Lämnade kids på förskolan vid 8.00. Hemma igen vid 8.30 för att plocka upp alla miljoner leksaker barnen strött ut. (Jaja. Mina kläder oxå.)





Rätt störtfrän?!
Denna snygga overallen hade jag för en sisådär 30 år sedan. Eller jag menar, när jag var liten. Det första lät för illa...









Vad ser jag då på håll, när jag är på väg hemåt? Jo Rutan. Rutan ska komma klockan 12! BEHAVE Rutan!! Stackars Rut blev rädd när hon såg mej. Vet inte vad jag lyckas med för effekt ibland, på vissa människor. Nejvars, hon frågade om hon skulle komma tebax senare, men nah..Kör på du svarade jag.
King. Verkligen. Vad skulle jag hitta på, min första pluggsemesterdag kl 8.30?
Tänkte först ringa Tobbe och avkräva honom den där frukosten som är utlovad. Meen. Han sover så dax. Troligen klippt trälig att få liv i.
Nehej.... Grabbade tag i ett gäng vetenskapliga artiklar, svängde förbi Ica T-fors och shoppade frukost (jo nästan Scandic-frukost?!) och svängde till Hejdet istället. I Hejdet bor mamsen och hon hade åkt till jobbet.
Där fanns corren på bordet, Lovisa Negga (j**a tjat, jag vet) i lurarna och där fanns pluggharmoni. Faktiskt! DET kallar vi plugga på distans. Hade dock inget internet, men fick läsa och handskriva, funkar ju det oxå.

 
 
SÅÅÅ KIIING start på morgonen. Corren, med vettig läsning dessutom. Ja om vi bortser från förlust i gårdagens match. Men det har vi ju redan glömt. (Grattis till bra spel Moona!!)
 





 
Fick släppa taget om Corren och bita tag i detta envisa, ettriga, elände istället.... =/
 
 
Ja naturligtvis har jag centrerat kaffekoppen. Inte för arrangemang, utan för att det alltid ser ut så. Any questions på den? Nä, tänkte väl.
 
Efter en stund blev dock läsningen riktigt rolig. Och nu varnar vi för interskämt igen. (Nej visst nej. Detta var faktiskt första gången jag varnar...!) Jag vet inte om Mr. Shield känner sej träffad här. Jag tänkte iaf en stund på honom mitt i lärandet om vidgade textbegrepp. Och ja. Det är ju lite det som det handlar om oxå ;)
 
 
 
Väl hemma igen. Hela lgh:n luktar ajax. Kuddar är puffade. Kläderna är strukna. Välkommen hem. Tack ska ru ha Rutan!
 
 
 
Snabb, trevlig fika hos Helle innan hem till plugget igen.
 
Nu kommer Tatank strax, eller hon kommer nu! "Ska jag stå här tills imorrn eller?!"
"Nej, darling, jag kommer å hämtar dej"
 
 
Have it King u all, pöss!
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar