onsdag 26 september 2012

Ikket och samvaro på Vete :)

Ledig onsdag och planen var shopping. Gick sjukt bra. Vem hade tvivlat? ;)
Hämta upp Helle då hon jobbat klart vid 12. Drog ut till Ikket, började gå igenom varenda klädaffär av rang. King, helgen räddad med lite nytt. Intog lunch på Chili.
 
Jordnötssås is tha shit!
 
Tanken joinade mitt i lunchen, men hade intagit kommunal special. (Vilket jag gör varje dag, så denna lunch kändes ruskigt lyxig...) Ännu en shoppingrunda, hittade konstigt nog lite till. Så dant.
 
Aja, efter en stund var vi redo för Ikket. Helle och Tank höll på att ramla ihop av trötthet INNAN vi började möbelshopping, skulle kanske dumpat dem på sängavdelningen? T har en vana att krascha där vid Ikk-besök nämligen. Ah, de vaknade till och iaf Helle shoppade lite hon oxå.
 
 
 Naturligtvis kaffepaus. Så jäkla dyrt barre att fika på Ikket. Rena rånet. Bonus att springa på fina Ninna mitt i alltihop, kraaam påre!!

 
Tank dog lite när det pissregna då vi kom ut. Häääämta bilen! Tur att T har kombi. Ådi hade inte klarat detta....
 
Åh dessa skillade quinnor....! Skruva det kan di!



 
 Den omtalade väggtexten som var upprinnelsen till allt detta.
DVD!! :D
 
Såhär på ett ungefär....bidde det!
 
Nu har de gamla möblerna, tv-bänk, skrivbord och soffbord åkt ut på Blocket. Hämta skiten innan helgen, annars tippen. Fick nyss ett sms: "Om du kan hämmta till Norrköping jag betala mera."
...Om du lär dej bättre svenska kan du komma hit och hämta, för tror du på riktigt att jag åker till Norpan med ett skrivbord?! Åh, suck, jag blir så irriterad på "vilken är din bästa pris kompis"- idioter.


Ikväll har mitt Spot förärats med en skaplig techno-lista. Grannarna är troligen sjukt nöjda med mej just nu. Men än har de inte sagt nåt, och förresten är det bara payback mot grannen över. Eller inte, han är oxå techno-fan, dessutom nätterna igenom. Eller som han uttryckte en gång:
"Hoppas jag inte stör, jag är ju lite av ett nattdjur" Tyckte faktiskt det var en intressant formulering, vi andra brukar säga "nattuggla" :) Men han är ett djur....Ah, vi går inte in djupare på den känner jag =)

Julafton närmar sej med stormsteg. Åsa uttryckte en oro via fejjan då hon såg bilden ovan:
Var är granen?!
Lugn Åssssssa. Den förfestas fram på fredag. Det är väl brukligt att ha uppesittarkväll dan innan dopparedan? Indeed...indeed. Det kommer bli en skillad helg på Vete. Med techno och 90-tals listor på Spot....Eller vad säger du om det Tank? (Överlycklig *not*) Får nog ge efter för lite Sabaton oxå, så jag får behålla min kärlek ;)

Tusen tack för idag Helle och Tanken! Älskar till EKH och tillbaka <3

Imorrn jobb. Ingen försovning då får vi hoppas, det gjorde jag en skaplig idag. På två tim. Ups.
Skaffa er en skillisch torsdag, I WILL!

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar