lördag 20 oktober 2012

Var dag. Vardag. Vardagslördag.


Efter gårdagens pepp-inlägg ska jag väl försöka och shapea upp mej lite.
Inget som görs på beställning dock. Tog under gårdagskvällen och på dagen idag till de knep jag kan, och vad som nu kan tänkas hjälpa upp lite.
Jonte blev något anti min Sabaton-status igår. En stund senare efter en chat, tror jag att han kommer låta mej hålls med det som jag själv behöver just nu. Eller det var nog inte helt sant. Såhär löd hans ordination för en piggare och gladare tillvaro. "Ge fn i att dricka. SOV ordentligt. Motionera mera."
Ouch. Ouch. Och ouch. Svarade jag på det.
Ikväll lyssnar jag på Sabaton igen :) Jag har tagit en shoppingtur. Jag har INTE sovit ordentligt, har naturligtvis vit helg, då jag har barnen hemma. Motion? Det var länge sen :/ Jag tänker på Jontes ord från igår. Han vet.
Funderar över Linas kloka kommentarer och tankar. Hon vet, hon oxå. Med dessa två kan jag ventilera ifall jag vill. En annan härlig människa dök in på chatten igår, nämligen Bill. Han läste förvisso bloggen, men vi diskuterade inte det. Efter en stund sitter jag och ler och faktiskt skrattar högt vid ett tillfälle. DET behövde jag. Underbar humor får man aldrig nog av och mer sånt vore önskvärt. Allt som får tankarna på annat. Tack!
Även Oscar dök förbi på chatten och slängde in lite pepp, tack sötnöt.
Det blev för övrigt ett fasligt chattande igår, hade vid ngt tillf. 7 fönster öppna. Då jag just nu ogillar att vara hemma och vara osocial kändes detta rätt King.
Idag är det lördag. Vardagslördag. Vad gör man för att få dagen att gå? För att njuta av helg..nej, så funkar det inte redit.
Dottern sover hos mormor både igår och idag. Alltså har jag bara lill-skrotet hemma. Han kan han...
....som att dekorera hela v-rummet med musli. Tog ungefär en millisekund att utföra detta haveri.
Tog med mej Charles och mötte upp mormorn och Emmie för en shoppingtur. Naturligtvis fika.


Intog kaffe och muffins på Mokka. Gött. 


Tog oss hemåt och nu är det kväller.
Ae. Jag lyckas inte shapea upp mej i det här inlägget heller. På riktigt, är sjukt opepp just nu, och om det inte finns något att irritera sej på så kommer jag genast på något. Man kan ju alltid skapa problem om man inte har några liksom. Som en sorts rastlöshet. Här kommer ett par bilder på senaste irritationsmomentet. Detta är iofs ngt som jag retar upp mej på ALLA dagar, som tidigare nämnt.


Denna skrev jag. Ja det framgår ju.
Denna fick jag tillbaka. Stackars sate.
Jag vet att jag irriterar mej på udda grejjer. Men på riktigt? Fick du aldrig något namn här i livet?
Och "vi" har simskola? Gruppsim? DOOOOOH. Ska inte dra den här diskussionen igen, har ju redan förklarat hur sjukt störigt jag tycker sånt här är.

Nu ringde min kärlek från Nyköping : ) Det lättar alltid upp! Men nu får du snart komma hem, har ju inte sett dej på flera daaaaaar! Ja asså. Tank är hos sin mamma i Nypan. Oking. Helle är hemma hos sin fam. i Salem. Vad är det här för hemvändarhelg? Ge upp å kom hem säger jag.

En sista tanke för kvällen.
Du vännen med seg-ben...eller kanske stel-ben. Jag är så dålig på vissa saker. Som att fortsätta bjuda in till kaffe. Eller att fortsätta (?) krusa. Det kanske är så att vi ses när vi ses och vi hörs när vi hörs. Ja så har det väl förvisso varit. Men jag vill kunna känna att en person man chattar eller messar med varje dag, är även en person man någon gång vill träffa. Men det kanske inte är planen från din sida. Hade varit king att veta. Jag får väl helt enkelt fråga. Och återigen har jag gjort ett problem av något som inte var det alldeles nyss. Jag är förjävvla säker på det där asså :S

EN Tanke Till!
KUL att så många är nyfikna på vad som skrivs, det synes på statistiken :) En slutsats som går att dra är att inlägg med uttalad Greboanknytning verkar ligga i topp. Dentus-festen ligger i topp av antal visningar. Annars märks att rubriken spelar roll. För nära tvåa kommer "Det finns en kille...."
Så nyfikna ni är då ;) Det inlägget löd: Det finns en kille...som var så sjukt bra på sitt yrke, men inte ville! Sen att jag tycker det är halva nöjet med rubriksättning det har jag ju redan nämnt.

Så. Om detta aber till helg bara vill ta slut nån jäkla gång. Ge mej måndag - PRONTO.

Alla fina där ute...
 
Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar