fredag 5 oktober 2012

Organiserat, strukturerat kaos.

Min vardag är alltid organiserad och strukturerad. Hela veckan är oftast planerad söndag kväll, senast. Den gångna veckan var något inplanerat varje kväll, nästan bara roliga saker. Men lika fasen blir det kaos. Att vara en supersocial människa med enormt behov av egentid blir lätt till smärre kaos. Ibland känns det som man slits mellan "vad vill jag" och "vad behöver jag". Tror inte jag är unik i detta fall på något sätt. Alla känner säkert att det blir för mycket då och då. "Suck jag orkar inte, jag vill bara vara hemma..."  Jag måste verkligen lära mej att sålla. Jag behöver ganska mycket egentid. Men vill samtidigt hinna så mycket. En dag till per vecka skulle inte göra något. Och då tycker jag vi lägger till en lördag till varje vecka :) Vore sjukt bra.
Jaja, hur som haver. Antar att det bara är att gilla läget angående mitt organiserade kaos. Jag väljer ju dock (nästan) helt själv vad jag gör med min tid. Att lära sej prioritera och hinna känna efter vad som funkar bäst tror jag är A och O. Iaf för mej. Hädanefter kommer jag få mååånga hellediga onsdagar iallafall!! Då ska jag bara vara...Säger jag nu, ehum.

Fick svar på mina valideringsuppgifter nu ikväll. Och det är ju helt vansinnigt, men egentligen helt solklart. Jag har ju faktiskt slitit som ett asssssss för att få ihop dessa uppgifter på kort tid. Å se på fnnn, jag klarade det. Gud så skönt. En salstenta i december, annars inget innan jul. Åh jag kan andas, tack för den!!! Äntligen lite lön för mödan, nu ska njutas av lediga onsdagar! Så sjuukt skönt. Jaja, lite måste jag väl plugga inför den tentan kanske, men det ska väl bara va lite? ;) KING äre iaf!

Så efter onsdagens punkafton ökar tydligen trycket från allmänheten att försöka få mej på andra banor i mitt musikintresse. En längre chat med Bill resulterar i att han övertalar mej till att försöka förstå mej på synt. Åh herregud. Av någon outgrundlig anledning känns detta för det första väldigt långt borta och något som inte alls ligger i mitt intresse just nu. För det andra har jag så svårt att tro att detta skulle vara en genre som jag skulle kunna lära mej gilla, ja vedertaget alltså. Lika f*n kan jag ju inte låta bli att ge mej i kast med nya utmaningar. Eller utmaning kanske är fel ord, då jag främst känner mej tveksam. Men ah, nu ska här lyssnas in div olika låtar som skickats över. En del är bara jättekonstigt. En del är ju riktigt bra. Och vem har inte lyssnat på Kraftwerk's "The robots"? Klassiskt.
Efter en stund uppstår dock en diskussion om musikbredd. Kan inte låta bli att påtala det roliga (?) i att två av kommunens smalaste människor dryftar vem som har mest bredd. Jag som trodde Bill endast lyssnade på synt har säkerligen fel och får nog anse mej besegrad där. Men endast i syfte att slippa vinna breddtävlingen ;)
Får se var detta tar vägen. Just nu ligger punken klart varmare om hjärtat, samtidigt som east fm står och spelar i köket. Ihop med en technolåt som dunkar sej fram på Spot. Tror jag har lite för MYCKET bredd. Bäst att spela lite Sabaton oxå.... Det var det där med kaos som jag nämnde i början ;)
Och nu lutar det alltså åt en syntafton. Ja va fasen, varför inte. Måste ju få en chans i breddtävlingen.
Nä ni. Nu ska jag lyssna in det jag fått i läxa. Fast lite Mimikry oxå. För DET är sjukt bra skit.

 
Have it king u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar