tisdag 2 oktober 2012

FB - Fuckin Bastard

Eller en fri direktöversättning = J*vla aber.
Jag har någon gång sagt att j*vla aber tillskrevs någon eller något som man tycker väldigt mycket om.
Ja. Förvisso sant. Tycker om Fejjan, Face, FB..kärt barn osv. Men det är oxå ett ABER. Ett beroendeframkallande aber. Hur ofta jag kollar min FB? I snitt en gång i timmen under hela dagen. På riktigt. Varför? Har inte en j*vla aning. Så mycket intressant händer ju inte där.
Har fått gliringar som "Är det inte trevligare att Irl:a människor?" Eller "Törs du inte ringa till folk?"
På det kan jag bara svara: JO! Det är mkt trevligare att träffa människor irl. JO! Jag kan ringa vem som, när som, sällan så värst blyg. Men det är ngt annat. Tror kontrollfreaket spökar lite igen.
Säkert inte helt osant att hävda att jag inte missat en enda status sedan 2008. Scrollar alltid ner till den jag läste sist. Dock blev det lite krångligare med tidslinjen, tydligen sållar fejjan för mej vilka som ska visas ibland. Har upptäckt i efterhand att jag missat någons bild eller uppdatering. Ni förstår va... ;)
Och ja, jag garvar ff åt Figge som aldrig skulle statusuppdatera via Iphone....! TUR att jag aldrig sagt nåt sånt, herregud.
Men. Jag går just nu på avgiftning. Ja, jo..jag är online just nu. Det är jag jämt, via tfn. Men idag har jag inte statusuppdaterat EN enda gång. Begrip den. Insåg, tror det var igår, att jag bytte status var tredje timme. Herregud... Det är oskillat, indeed. Så. From now on ska jag tjata mindre på fejjan. Ni ska slippa mina ständiga updates. Hur intressant blir det liksom i längden. Helgen var ju dessutom förskräcklig. Oh behave.
Pratade igår med någon som jag fått tre friendreq. av. Ja inte i hans namn utan genom div artister och grupper han administrerar. Förstod inte redit först hur det hängde ihop (se kontrollfreaket framför er...!) så jag blev tvungen att messa Mange: Är det DU som är admin på denna? Nope men han visste vem, så då löste sej ju det oxå ;) Kul kille fö, han har haft FB i 10 år, men aldrig personligen. Finns de som endast använder det för PR osv. Jo, det visste jag väl, men en aning imponerande för en addict som mej själv :) NOG om det!

Idag har jag inte vidare många bilder att delge, kommer mest precis efter helgen, märklit det där..
Men. Här kommer en iaf. Den är främst till Gson, så han slipper oroa sej för att jag inte sköter det jag lovat. Det har varit gnat om stimmeri ett tag och NU så! Finally du Gson, skickar imorrn, lovart!



På riktigt är jag inte helt med på hur all denna musik kom in i mitt liv, på alla lustiga sätt.
Jag tror vi kan uttrycka en klassiker angående detta: "Allt är det där j*vla Grebos fel!"
Avd. internskämt här nu igen, men jag tror att några som känner mej ler åt detta ;)
Och nej, jag skojar naturligtvis. Inte Grebos fel alls. Borde snarare rikta ett tack till denna byhåla med alla musikaliska människor av alla de slag. OCH Gson. Icke att förglömma.
Å så han med tre friendreq. "Ny" bekantskap. Å tammetusan. Han är musiker.
Du Gson, vi måste ta tag i nästa projekt. Har ju ett par halvdana som ligger och skräpar. Vi gört, nu är man ju stimmad, barre å köra va? =)

Mina grannar blir nog snart mer knäppa än vad jag är, då även de förmodligen tvingas lyssna till min musik som spelas. Igår punk-afton, ikväll Sabaton. Är det det som kallas allätare? Å du Tanken, jag kan snart texterna. Fasen ska ju på konsert i dec, måste ju ha kollen va ;)

Pröjsat å klart, hänger på kylskåpet i väntan på dec....
(så j*vla medlurad fö)


Imorrn ska jag ha en KING onsdag. Ledig...med massor att göra. Blir en bra dag, lovart. Rapport imorrn kväll gissningsvis. Sådär runt midnatt. Så C ya tomorrow!

Have it SKILL u all! Ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar