måndag 8 oktober 2012

Början i moll och finalen i dur :)

Åh herregud. Jag lägger rubrik i musiktermer, Oh behave!
Men lite så har denna dagen varit. Fm hemma med sjuka barn, ingen jättehöjdare :S Vid lunch tog farmor över de små liven och jag är evigt tacksam, för då var jag klippt färdig.
Lite rekreation i form av solning piggade upp kroppen en aning. En tur till fina Helle efter det var mys en stund! Strax innan detta hade Tanken ringt, i panik:
-Du. Nu äre allvar. De har släppt att Kiss kommer till Sweden.
-Jo, jag såg det....
-Du vet de är världskända, vi måste boka biljetter nuuuuu!
Det är ungefär nu man inte vet om man ska börja skratta eller gråta. Jag får tänka att min darling var otroligt stressad och inte riktigt visste vad hon sa...För visst, så insatt i rocken som Tank är, det kommer jag aldrig bli. Men nånstans vill jag minnas att jag har hört att Kiss är världskända ;) Thanx my love, det är snällt att du håller mej uppdaterad, haha =)
Så. Madame T dök in på Vete strax efter 15 och nu är biljetterna bokade 5-8/6 2013! (Som ngn smart stackare kommenterade på Tanyas fb: Ursäkta?! Till nästa år? Eehh, nae, vi köper överblivna biljetter från i somras, det kan ju va kul att ha? Jaja, kommer bli sjukt kul!!

Efter detta unnade vi oss Stångebro till kvällsmat, ujuj, tunnbrödsrulle!



Utanför Stångebro upphittades en styck kändisbil till vänster här i bild. Någon som känner sej träffad? Bilen till höger tyckte jag var rätt fin, men nja, inget franskt skit tack ;)





Softish in da soffish, skapligt mätta efter Stånkan.

Tank drog hem, glömde montera träben, på mina möbler, fnnn!
Fyllde upp ett bad, den eviga badträningen pågår ju. Ganska länge idag, iaf ca 20 min! Det SKA va skönt att bada. Ogillar dock att försöka gilla något bara för att det vedertaget ska anses vara avslappnande och skönt. Det är klippt stressande istället och jag begriper inte varför jag gör det. Varmt å trälit. Ska sluta mao.
 
Fick förslaget av Oscar att ta ett glas vin på kanten vid badkaret, men då jag inte kunde stanna i för att njuta bidde det inte så. Men tack för nice sms-konversation! Lite att utmana ödet bara att sms:a i badet ;)

Istället fick det bli mys i min soffa framför datorn och spot.
 
Och ja, hon som ska till Sweden i sommar lyssnar bara på gammal glömd punk ikväll oxå haha.... Charta 77, DLK, Strebers, Dia Psalma, Asta Kask och Mimikry....mfl.
 
Något komiskt mitt i allt är att under kvällen dimper ett sms in med bad-invite på onsdag. Fast bada simhall och bada badkar är ju inte riktigt lika samma :) Det blir bra, det får bli onsdagens förmiddagsbestyr då. Och ett möte kl 11...höll på att äventyra simmet, men vi hinner ju innan, right? :)
Så summan av denna dagen är att den startade halvsegt men avslutades Topnotch!!
Imorgon väntar skolbänken 8-17, oskill.
 
Nu kommer ännu en solbrille-bild, lite av grejjen just nu tydligen....
 

Have it King u all!





5 kommentarer:

  1. Mobba för fan inte Uffe. Han är fin han :-P
    hans mamma var och spinnade medans ni satt och frossa era as. Pöss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mobbar inte någon, jo skulle va dej då, men aaaldrig Uffe.
      Han dateade ju "Carro" medans du spinnade, hade det skittrevlit skulle ja tro!

      Radera
    2. ha ha mysigt att Uffe får lite kärlek :-P

      Radera
  2. Ta för fan bort att man måste tyda massa skrift och siffror när manlämnar kommentar. Sjukt jobbigt :-S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för det är ju så många som lämnar kommentarer! Endast massa jäkla tjyvläsning här ;) Men... Det kanske är därför? Haha :)

      Radera