torsdag 13 december 2012

Sabaton indeed!!

Gubben Karlsson har hosta. Kan gubbar få kikhosta? Aeee...nåt elände har stackarn. Och om jag vågade skulle jag knacka på och bjuda på hostmedicin. Tänk om han inte rer 8-passet med skottningen, mest det jag oroar mej över. Då kanske jag åker på det, och det är alldeles för tidigt, så det går inte. Och tänk om han smittar kärringa Karlsson. Eller hunden? Jag ogillar ju hundar från start, men hund med kikhosta kan jag spontant känna att jag har extra svårt för. Bara en känsla alltså.

Med risk för att detta blir ett gnällinlägg av karaktär måste jag bara delge er ett sms som damp in häromdagen. Det kom från Rut, och hur fasen ska ja ret? Re ut det alltså.


Efter snabb överläggning med Tanya, kom jag fram till att någon borde ju gå att få tag i. Funderar starkt på Rutger? Ska bara hitta en Rutger. Tips ngn? Jag lär annars vada i smulor fram i januari. Jaja. Alternativt att jag tar tag i dammsugaren själv. Men ni har ju tidigare sett hur bra det går. Jag förstår ju inte ens hur den fungerar... ;) Äh - ja rert! Karlsson kanske annars... hehe.

Men vilken kunglig onsdagskväll det blev! Hade laddat för Sabatonspelningen en längre tid och ingen blev besviken. Så sjukt bra. Mååånga bilder från igår, delger ett gäng här. En sån här kväll kan man leva länge på, indeed!!

Hela gänget samlat för liten upptakt på Mörners

Andy, Kalle och Henke
Högst oklar diskussion....

Kramkalas

Taggar till utanför Garden, KK

Yeah!




Ojoj... Längst fram ska man va ja...
 
 
























Efter spelningen blev det ett kort besök på Horse and Hound.
Tydligen slutade jag här ta kort på vänner och ansåg att
hästen var intressantare.
Myyyycket bra kväll! Sjukt roligt! Kom i säng sent och kände när klockan ringde vid 6.30 att..jorråsåatteeee, lucia på dagis kunde gärna ha fått varit på eftermiddagen ;)
Men klart man rert! Ett par kaffe på raken och jag var som ny. Ehum. Men naturligtvis var det världens sötaste luciatåg som bjöd på flerstämmig sång precis som det ska vara.


Obligatoriska gemensamma frukosten gick lite trögt.
Men en skinkamacka och kaffe gick ner.
Hoppade glöggen.
Tog ett lillvil på em, annars hade jag inte rett denna dagen ;) Plugg ett par timmar och naturligtvis det dagliga samtalet med f-kassan som har oerhört svårt att begripa att jag i vanliga fall jobbar 80% och studerar 20%. Tre olika människor har nu ringt. Om jag får se några pengar från dem detta år? Troligen inte. De överarbetar ju något så förbannat och verkar inte direkt kommunicera med varandra. Undra vem som ringer imorrn? Gah.

Och tametusan. Titt påt. Karlsson kan nu lämna huset, de har fått skottat OCH grusat. Rätt bra kan tyckas... Feel free Karlsson!

Egentligen...
Så är nog jag och Karlssons på samma nivå
på ett ungefär. Jag menar, det är ju inte alla
som står och fotar en minitraktor från vardagsrums-
fönstret. Jag har koll påt.
Jag har blivit som Karlsson, fn.

Nu måste jag masa mej ur soffan, duscha tillet och göra mej klar. Siktar mot en kaffe och babbel-stund med F. Det blir bra det!

Liten interngrej på slutet: Hoppas att M mår bra och kunde sova ordentligt efter chatten igår... Men du, du fick väl ordning på grillgallret först? Träligt det där... ;)

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar