tisdag 25 december 2012

Bus och godis : )

Ojoj vilka dagar. Mycket trevligheter. Den ena storslagna planen efter den andra. Och allt hela tiden svårslaget, för att tjata vidare på den linjen...
Fredagskvällen bjöd på filmkväll hos Fredrik. Mycket bra kväll, god mat och lite gott vin mixat med gott sällskap och kvällen var hur bra som helst. Jag kan nog faktiskt tänka mej att se mer film nån gång, tycker att jag redde't rätt bra :) Tack F!
Så kom lördag och under dagen hände inte värst mycket. Kvällen kollade vi till Harrys en sväng. Ingen höjdare ska sägas. Jo alltså sällskapet och de goingar vi sprang på var det inget fel på alls, men Harrys alltså... Överskattat ställe. Kanske är förklaringen till varför man inte hängt där så värst mycket. Alltid mycket trevligare på Mörners, men men. Vi stuffade lite, träffade lite kändisar och fick som vanligt skjuts av bästa Lucka hem. Han e la för go!
Söndag. Skulle ha gått på stan. Var alldeles för trött för att gå på stan. Hade oxå en halv tanke om att gå på glöggfrukost hos Phalén och Jossi, menattteeee. Var ju i princip hemma bara några timmar innan den började, så den planen lades ner. Blev hemma hela dagen i mysbrallor och hängde mest i soffan. På eftermiddagen kom mina två små troll hem, lagom förväntansfulla inför stundande julafton...

Julaftons morgon startade kl 6, och lyckan var total då dottern insåg att tomten varit på besök under natten. Totalt virrvarr av papper och leksaker i hela v-rummet, men det är väl så det ska vara :)
Mormorn kom på fm och vi fixade mat som inga barn åt. Inte ens köttbullar, tacksamt det där....
Vid 17 skjutsades barnen till sin far och jag styrde Ådi mot kärleken i Ekh för att spendera kvällen där. Otippat att T strax lagt upp lite andra planer och framåt kvällningen hamnade vi hemma hos Helena och Tim i Haninge. Väldigt trevligt! Kvällen innehöll en hel del skratt, dans och divv bus :)
Klart minnesvärd julafton!!
Idag har jag varit lite trött i ögat och har mest legat på Ts soffa och lurat. Hennes hög med ungar kom hem och det blev såklart pusskalas med Mollan, godisungen :)

Ah detta var dagarna i snabba drag. Har väl hänt ett och annat utöver detta oxå. Men att eeee. Det kan vi behålla lite för oss själva :) Slänger in ett gäng bilder som fastnat i fånen de senaste dagarna.

Snälla barn ska ha många klappar :)

Snyggaste!
 
Lördagkväll.
Precision är a och o.

Miljöbild från Mörners
 
Söndag kväll.
Glass ä gött.

Julaftonsmorgon.
Killen som knappt är vaken....

Men snart förvandlas två trötta till rockstjärnor <3

Gjorde flera framträdanden...
 
Julaftons kväll.
Jorrå.
T tar det här med packningen på allvar.





















Helena, Tim och Tanya


Tanya och Kristoffer.


KK och Tim tar i hand på något som KK redan verkar ångra?!
Gjutis håller koll påt.

Är jättetrötta på fotografen ;)
 
Ehum. Någon gång under desssa dagar har
även detta hänt...
Gjutis hade ingen nyckel hem, men redde't.
Att byxorna fick men för livet...
Är väl sånt man får ta ;)
 





















Jodå. Det har varit ett par händelserika dagar. Som alltid när vi hittar på.. En del bus. En del godis. Och förresten, det sa min dotter på julaftons morgon: "Mamma! Det är julafton! Bus eller godis?!"
Inte lätt det här med alla högtider hit och dit.
För min egen del kan jag känna att det är vansinnigt skönt att denna högtiden nu passerat. Är inget fan alls av julen. Bara massa stress, förväntningar och måsten. Kan vara utan det. Imorgon ska jag hitta på nåt kul, har jag bestämt mej för. Ja, jo jag har ju en skitrolig plan på dagen... Åka och inhandla bilbatteri till Tanyas bilaber som bestämt sej för att sluta starta. Någon som känner att de har lust att byta batt? Ska nog hitta nån stackare som fixart. Annars får vi väl re även deeee.
Ah, VI RERT! Right darling ;)

Nu ska jag dra filten upp till hakan, ligga i soffan och äta after eight. Det är ju ändå juldagen :)

 
Have it King u all!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar