söndag 16 december 2012

Klart man rert lixom :)

Tusen tack för alla fin respons jag fick efter gårdagens inlägg. Det blev faktiskt lite överväldigande, hade inte riktigt räknat med de kommentarer, sms och inbox som damp in. Ska erkänna att jag blir rörd över att det berör, blir fascinerad över att de ord jag försöker lägga känsla bakom faktiskt kanske når fram här och var. Det stärker mej en aning, så återigen tusen tack <3

Och när jag ändå talar om detta med att stärka sej, så är det dags att återgå lite försiktigt till jobb imorgon. Lite, lite och väldigt lugnt. Men det ska bli så kul! Jag riktigt längtar efter goa kollegor och fina ungar. Ska bara längta lite lagom också, så nu inte detta slår slint. När man är/har varit labil aktar man sej noga för att ta in för mycket intryck, eller iaf att tänka på något alldeles för mycket. Även om det är något positivt och roligt. Så är det hur som haver för mej. Och nu vill jag bara upp och fram, bli piggare och stadigare på det stora hela. Och just nu har jag stor tilltro både till mej själv och att det kommer att ordna sej på bästa vis. Eller som senaste hangup-meningen: "Ja rert"!!!! :)

Helgen har inneburit ungar, barn, kids och knoddar. Vi har flängt hit och dit. Bakat pepparkakor, klätt gran, åkt pulka och byggt snögubbe. Det har lekts, bråkats, busats, havererats och gosats. Tidsmässigt en lång helg då våra dagar stadigt börjar kl. 05.30. Mamman hinkar kaffe, försöker hänga med i allas humörsvängningar, mina egna och ungarnas. Ja och alla andras ungar! För när vi ses är dina ungar mina ungar och mina ungar är dina ungar. Haverar det mellan en av mina och någon av Karins eller Tanyas, ja då är det naturligtvis rättvisa som gäller. Jag räknar dessutom iskallt med att både Karin och Tanya tillrättavisar eller kramar på mina barn, precis när de vill eller när det behövs. Molly skulle följa med Cajjo hem idag och hon tjatar hål i öronen på sin mor om mej emellanåt. Lilla <3-at. Emmie dubbeljublade igår när jag berättade att först skulle vi en sväng på lunch till Tanya och efter det hem till Theo & Hugo. (Säger jag Tanya säger hon och räknar på fingrarna: Å Bella. Å Molly. Å David. Jag säger Theo & Hugo. Emmie fyller i: Och Ida juuuuu! Ja sant, de har ju tre, jag har bara inte fått in det ;))
Tack mina fina för allt vi hittat på med våra vildbattingar i helgen, ni är guld värda, både för mej och för mina barn.

Pepparkaksbak hos fam. Jonsson/Karlsson

Charles hjärta blev nog bäst.

Karin sågar av toppen på granen. Med sax.

Glitterhaveri


Kommentar från fadern i familjen:
Jag KAN komma att arrangera om glittret en aning
ikväll då barnen somnat....
Hehe.

Charles och Mollan, min bonusdotter ;) <3
I veckan som kommer finns en hel del roliga saker inplanerade. Veckans största event lär inträffa på torsdag, om planeringen håller. Jag säger bara herregud. Åhhh herregud. Nu har jag blivit sådär jäkla medlurad igen, på nåt som ska bli otroligt intressant att se om jag/vi rer!
Va? Nyfiken. Mohaha. Jo jag oxå.
Eller förresten. Veckans största event... Det kanske man kan avgöra först framåt söndag någonstans ;)

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar