onsdag 26 december 2012

En annan dag.

Bra dag rakt över. Måste bara få säga det. Nej fn, nu ljög jag, fast bara ytterst lite ;)
Starten på dagen kunde varit bättre. Hade ju i ett svagt ögonblick lovat att åka till Biltema och inhandla batteri till T's bilaber. Varför gör jag såhär mot mej själv? Finns det något affär, som jag verkligen hatar, så är det Biltema. Gah. Men vad gör man inte liksom. Jorrå. Jag tog mej dit. Jag reddet. Tog en stund gjorde det. Blev tvungen att fråga lite oxå. Det finns faktiskt två bra saker med Biltema förresten. Det är övervägande karlar på det där stället, kanske var därför jag hittade lite dåligt. Tittade mest på annat än bilbatteri. Jaoo, och den andra bra saken...Kanske gick lite under samma kategori, kände jag nu. Frågade två halvtrötta pojkar om hjälp. Fick till svar: "Öhhh. Batteri? Nä. Ska ringa till killen som jobbar där borta."
Och det tackar vi för. Killen där borta var jättetrevlig och nu såhär i efterhand är jag rätt glad att jag hittade dåligt. Han smålog lite. Högst troligt att det berodde på att jag inte hade järnkoll vilket jäkla batteri en Volvo V70 årsmodell 00 ska ha. Eller för att jag inte hittade efter att ha läst på i pärmen heller. "Du ska ha ett 80-2556." Visst ska jag det. Tar två, har ni rea såhär på annandagen?... sa jag inte, men kunde gjort. Haha, nog om det.

Just på denna hylla tänkte jag att den mest logiska
placeringen för silvertejp borde varit.
Vi tänker lite olika Biltema och jag.
Hem till Taikons för att re detta med byte av batteri. Och som vi redde't. Ja, eller T redde't. Jag hejade mest på. Köpte eländet gjorde jag iaf =)

Fixat bruks. då.
"Till en S80, vaf det är ju Volvo iaf"
Jorrå.

Äh. Onödigt att läsa på.
Kasta och körde på känn, hur svårt kan det va?
Olja på händer.
Olja på jackan.
Men vad säger man? Jo:
"Dä ä Rock n Roll!!"

Älska silvertejp!
Batteri på plats utan bekymmer. Synd dock att jag missade ta kort på den sjukt snygga backspegeln. DEN blev vacker med både silvertejp och eltejp. Och som den där jäkla pricken över i. Eller en hög med grädde på pulvermos: Nya torkare. Bara det är ju kungligt.
Oj, vad vi rer't.
Lunchstop på Donken innan vi intog Ikket. Lite shopping och humöret blev på topp :)


Helt slut efter denna dag kraschade jag framför min dator. I ca 40 minuter. Sedan låste jag Vetet och gick över till Fredrik på kvällsfika. Bra mycket bättre än att sitta hemma och glo en hel kväll. Efter ett par goa skratt om en jäkla get bland annat var jag inte alls trött längre. Tänk vad lite (halvtaskig) humor kan ordna till!

Just nu sitter jag och lurar på om eller hur jag skulle kunna lyckas styra upp barnvakt på fredag. Skulle så sjukt gärna vilja åka på Lovisa Neggas releaseparty, Slakthuset.... Gah. Varför ska såna här saker hamna på "fel" helg. Får se hur det blir med den saken.

Så detta var vad som hände en annan dag. På annandagen. Lider så med alla som far ikring på släktmiddagar hit och dit. Det är så skönt att slippa eländet. Eller ja... Biltema vs. släktmiddag, hm.
Tar Biltema döh!

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar