tisdag 4 december 2012

Fröken fusk drar en snabbanalys om istappar och hemliga beundrare.

Åhej. Eller åh hej, kanske! Igår fanns inte tid för detta då jag prioriterade att se ett par föreläsningar jag fusktittat på tidigare, som skulle vara aktuella inför tentan idag. Och med fusktitta menar jag att man går tillväga på följande sätt, ifall någon nu vill följa mitt otroligt smarta sätt:
Om en föreläsning kommer ut via nätet, i 4 delar á ca. 30 minuter styck, inser du att "nae, vad lång tid detta kommer ta". Men. Man måste ändå öppna varje fil, för sånt ser lärarna nämligen. I mitt statusfält visas nu en grön "check" på att jag sett den... Sjukt bra. Förutom att jag inte sett det. Det var det jag insåg igår kväll. Fasen kan ju vara bra att ha sett det där. Och där hade jag lite tur, för det var ju rätt viktiga grejer, dessutom var ju f-läsningen bra. Skärpning på fröken fusk. På dirr. Kanske iaf, måste ju ha en målsättning ;) Och idag är tentan skriven. 4 timmar intensivt ordbajsande, vilket brukar gå med lätthet om jag får skriva om vad jag vill, men si det fick jag ju inte. Skulle ju hålls att svara på en massa saker. Tänk om jag kunde fått haft egna tankar och åsikter i fyra timmar... Men det lär man sej nog inte så mkt på kanhända. =)
Igår var det måndag hela dagen och nej, hela dagen avsattes inte till plugg som den kanske borde ha gjorts. Men ni vet, Rutan dök ju upp vid 12 och då vill man hålla sej borta. Åkte till barnstugan på Järdala. Där var det full rulle som vanligt och jag kan ha sagt vid ett par tillfällen att "nae, nu åker ja hem, ja örker inte med er...!" Då skärpte de sej en stund mina fina xtra-ungar och Davva, jag och Bella gav oss på en yatzy-omgång. Må bästa kvinna (eller man?) vinna.. So I did! Mohaha. King.
 

För att safea slängde jag in en yatzy. I 6or!!
Varför känns det alltid bäst att få yatzy i just 6or?
 
 Efter detta åkte jag hemåt och insöp doften av ajax. Fasen så lyx. Gööött, rent igen :)

Rutan behöver dock jobba på engelskan.
Sedan blev det lite tvättstuga, utan Karlsson i hälarna - faktiskt. Efter det en del dator, eller ja, resten av kvällen. Höll på att skriva plugg, men så var ju inte fallet direkt, jag borde verkligen jobba på min disciplin en aning. Angående detta alltså.

Sedan ett par dagar tillbaka är det igloo på Vete. Ringde igår till felanmälan..kom å fixa, nuwww! Har de varit här? Nä. Insvept i fleecefilt och hasandes i fårskinnstofflor ser jag istapparna växa sej längre i köket. Det är tamefan inte sant. Galen blir jag. Imorrn ringer jag igen. Har varit trevlig färdigt, synd kan jag tycka. Försökte ju igår att ha en någorlunda artig framtoning. Det har gått över nu. Sjukt dåligt, på rikt.
Hallå?! Jag betalar hyra för service och el för värme?!
Eller var hamnar vi snett i den kommunikationen?!
Gah.
Så imorse kl 7.45 var det dags att infinna sej för att få denna tenta gjord. Först en uppfriskande promenad i snöstorm. Tur jag hade bra musik i lurarna annars hade jag lagt mej i en snödriva och självdött en stund. Men jag överlevde, även detta.

Kallt som fnnn.
Vad ska detta vara bra för...
Inget!! Ingen behöver svara ngt annat för det finns
inget bättre svar. På rikt.
Tentan gick ok tror jag. En del missar är dock hittade...hoppas slippa omtenta.
Hem. Till lackverkstad med bilabret. Lämna in på måndag. Fredrik jobbade hemma på em så jag åkte dit en sväng för att få en kopp kaffe :) Vi hamnade i ngn diskussion om analyser och processer. Hur gick det till fö? Och kom vi fram till ngt konstruktivt? Nae, jag tror vi mest ondgjorde oss över sådant vi inte utfört själva... Brukar ju vara enklast på ngt vis ;) Tack för mysig pratstund hur som!

Just ja! Har fått årets första julkort :) Haha nu hamnade vi hallmattefyndet igen ;) Nedan kommer bildbevis. Som tillägg och för att ge er några inre bilder kan jag säga att jag såg ganska konstig ut när jag läste avsändare. Gapade ungefär som en fisk....

Tack Jimmy!
Vem är du?
Har jag missat nåt? :O

 
Fast om man sedan väljer att läsa hela kortet var det inte så spännande längre. Ingen hemlig beundrare och inget jag missat heller. Så tack detsamma Jimmy!


Skandiamäklarna.
Jimmy-mäklare, som sålde huset åt oss.
Kunde klämt dit ett efternamn?
Iofs kom vi ju bra överrens och sådär..
Men så tighta blev vi väl aldrig? =)
Imorrn ska lilleman Charles få en spruta. Jag ska på möte igen. Kvällen obokad än så länge, otroligt..Men det ska nog lösa sej :)

Sedan ska jag passa på att slänga ut en förfrågan som jag kommer att drunkna i svar på här...Flytthjälp önskas till den 1/2. Först till kvarn, skynda, skynda ;) (Som belöning utlovas grillkväll på den nyinflttades gräsplätt till sommaren! Några kalla oxå kanske... Mmmm, tänk..sommar!!!)

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar