fredag 7 december 2012

Go å gla - kexchokla

Men vilken alldeles underbar dag jag hade igår. Jag har haft det så sjukt mysigt. Å gullenuttiplutt så himla fint och bra och jaaaa myyyyyysigt.
I helvete. Nä ni, det där var inte jag nånstans. På senaste mötet jag var på jaja, kbt alltså, uttryckte Agneta lite fint: "Känner du att du ofta är arg?" Ehhh. "Det händer ja." Lite sådär varje dag.
Därefter sa hon: "Anser du det vara ett problem?" "Nej?" (Borde jag det, kanske?)
"Nejmen så bra, då har vi nog konstaterat att detta är en del av din personlighet."
Är det inte underbart? Här går man på kontinuerliga kbt-möten för att få en konstaterad arg-personlighet : ) Haha, egentligen vet man ju inte om man ska skratta eller gråta. Men jag får väl bli lite arg ist ;) Och när jag tänker på det, jo ett par arg-inlägg har jag ju gjort här. Och på fejjan. Och detta med att vara arg och lagom irriterad till vardags är väl iofs inget nytt. Bara det att det har lite tagit överhanden sista tiden. Nu är det ju inte så att jag går omkring i detta tillstånd förjämnan, det kanske de vet som känner mej. Men samma människor kanske också kan intyga att det ibland inte behövs speciellt mycket för att jag ska bli tvärsur eller klippt galsinnig.

Idag räckte det med att titta ut. Att sedan få loss bil gjorde inte saken bättre. Nu gick ju detta rätt ok eftersom T fick ta hand om det. Men sen. När jag kom hem med bilen. Då har plognissen haft en jäkla otur i tänket då han skottat halva Vete. Gah. Om jag hade parkerat där hade jag alltså låst in mina (goda, fina alldeles underbara ;) grannar. Uteslutet. Irrade T-fors en stund. Fick ställa bil-abret nere på Nya T-vägen, 4-timmars-park. NU är jag galen. FYI. Tog knatet hem, konstaterandes att om 4 tim är det dax igen, gasa, gräva och jävlas. Efter två tim har iaf plognissen återkommit och tagit sida två av Vete. Men inte så pass att det går att parka. Jo, en lite ficka, som jag spanar på en stund. Nja, hoppar den, ställer mej längs med kyrkan. När jag kommer klivandes längs Vete, då kommer Hjärta gasandes i sin Volvo. Slänger upp bildörren, glad som en tok. (Nåt allvarligt bekymmer här tror jag.) "Tjena! Fasen vet, du, jag har bara varit och handlat och vet du vad jag tänkte?" (Ehh nae... Att du glömde handla något..?) "Jo. Att när jag kommer tillbaks ger jag mej faan på att det står en liten jävla blå Audi på min uppskottade ruta här!" Hehe. "Jorrå, det var nära, jag tänkte tanken, men tyckte det var lite tight..." "Ah fy fan, vikken tur för dä. Hade mylat dej, rakt av."
Haha, han är rätt rolig Hjärta ändå. Fortfarande något rädd dock.
På sätt och vis ska det bli skönt att lämna in bilen på måndag på lackeriet. Slipper ju ha parkeringsproblem ett par dagar.

bild.JPG
Två bil-aber på rallytur.
Två fina blå :)

bild.JPG
Karlssons uppfart.
Jag skottar INTE.
Skulle göra mej iordning för kvällens middag med jobbet på Gula Huset. Vänder mej om och får se detta på golvet. Vet inte vad det är med elektriska prylar hemma hos mej. Vantarna hade jag slängt på golvet. Dragit fram sladden för att koppla platten till. Någon som tyckte jag behövde hjälp med detta kanske? Tror det spökar lite hemma hos mej. Mer om det en annan dag....
bild.JPG
Hjälpande hand?

bild.JPG
Middag på Gulan med en gäng goa kollegor!
När maten (väl) kom in, kunde jag inte hejda mej... Säger högt och tydligt: Amen va faaan! Kollegorna runt omkring bryter ihop i ett asgarv och ja... döm själva. Men gott vare.
bild.JPG
Cocken har lyckats med upplägget, kan vi väl säga.
Efter intagen middag mötte jag upp Tanya på stan, det var ju Tomtenatta på Gränden igår kväll. Så vi slog oss fram bland folk och fä, vi lyckades något grymt bra. Lite skillad shopping, några asgarv åt märkliga människor och träffade även ett par bekanta...Hm. Titt påt:
bild.JPG
"Trodde det var en snöslunga..Sög trälit dålit, ska gå tillbaka mä skiten..."

bild.JPG
"Kompisar" från förr! Alla ni från Ekholmen/Munken..
Kommer ni ihåg dessa filurer? (Väldigt suddigt tyvärr!)
Har för mej de heter Dag och Peter.
Men kallades mest för Piff och Puff,
eller Kling och Klang =)
 T fick snyggt posa framför dessa gentlemän för att jag skulle få med dem. Iofs kunde jag säkert frågat dem och de kunde tänka sej att vara med, men...Här har jag oxå viss respekt och vågade inte. Hu. T jättelycklig. Ska inte skriva vad hon sa i detta läget....Haha!

bild.JPG
Tomtenatta på Gränden.
Vi höll naturligtvis ut till slutet, så alla andra pallrade sej hemåt.
Efter shopping och mötet med Harry Haffa tog krafterna slut. Vi tog Volvo till Vete, plockade upp tvätten från stugan, åkte "hem" till EKH och tog hand om nästa tvätt, sedan blev det krasch i säng. Växelvis boende som sagt. Fint som barri den. Ikväll ska jag träffa ett gäng fina brudar, dricka glögg och vinna massa klappar i paketspelet. Undra just om det blir en sväng till stan oxå... Vore dumt att lägga upp hela planen på förhand, men jag kan gissa hur det blir. Och hur som, så kommer det bli alldeles Kingers Club naturligtvis. Hej påt!

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar