onsdag 19 december 2012

Facelift är ok, men akta pannbenet.

Vakande upp lite halvdäven på en kudde som under natten förvandlat sej till något platt elände som knappt längre existerade. Om jag framöver ska sova hos T måste vi verkligen ha en kuddöverläggning innan läggning. Dax för frukost. Jag är så ledsen att jag missade ta bild på detta. Men ni skulle sett upplägget. Smörkniven i byttan och två styck brödskivor som hoppade ur rosten. Så vackert. Ni får försöka visualisera detta.
Ruskade liv i oss och tog oss ner till stan för att komplettera gårdagens shopping med några små inköp till. Lite egen shopping oxå, inte bara till barnen, så duktiga så ;)
Äntligen fick jag besöka både Kjell och Clas, sjukt bra.



Flottigaste lunchen på länge. Nom nom. Not.


Insåg att gå på stan är förenat med livsfara. Dels är T folkskygg, så bara det är ju ett problem i sej. Men alla dessa "varning för ras-skyltar" är helt otäcka. Nja, inte skyltarna kanske, men det de varnar för. Så efter att ha spanat upp mot ett tak så insåg vi att:  Ja, skenben är jättebra att ha, men är man rädd om pannbenet så ska man gå runt de där skyltarna. Så det gjorde vi. För en istapp i pannbenet tror jag är ruggigt irriterande att få.
Hemåt till Vetet, då jag var tvungen att re ut den där jäkla disken igen på barnens fsk.
Redde't. Såklart. Väl hemma ringde T till Lucka för att se om han hade lust att komma förbi med lite hämtmat. Njae, det hade han inte. Ist hämtade han upp oss och vi åkte och intog middag på Rice and Spice eller Spice and Rice eller i vilken ordning det nu ska vara.....



Lite godare middag än lunch dåååå!
 
 
Efter mat tog vi ett span i skyltfönstren. Mycket märkliga ting..
 
En jäääääättelång....gris?
Det bruna där vet jag inte alls vad jag ska
säga om faktiskt.
"Jomen dessa dockor är mindre, ty de har inga ben.
De passar alldeles utmärkt som barndockor" ?
Jaja. Naturligtvis hysteriskt skrattanfall där skenben nämndes OCH återigen
frågan om åt vilket håll de kan ha gått av åt....
 
Fick skjutsen hem. Men det blev alldeles omöjligt att gå ur bilen. För naturligtvis var Karlsson ute och gick med sitt j**a snöre. Så där satt vi. En bra stund innan vi kunde gå in. Karlssons hund(?) stretade emot bra och ville inte alls gå in. Seg sak det där. Men som T sa, "klart inte hundskrället vill följa med in..." Och det slutade med att K släpade det stackars lurvet in genom dörren.
 
.....Så Lucka och Tank roade sej med att chatta en stund.
Med varann.
Jorrå, naturligtvis.
Kväll på Vetet. Summerar dagen som lagom knäpp, inga större haverier. Alltså helt ok.
Just ja. Facelift på fånerna. Och namngivning. Här är den första och alldeles unika bilden på Mogge och Stellan. Naturligtvis.
 
Oj så snygga : )
Åh draaake imorrn äre torsdag. Save a litle prayer, jag börjar bli lite halvskakig. Fast det skulle jag aldrig erkänna för T, skulle bara rets då. Å då är hon klippt döträlig.
 
Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar