söndag 18 november 2012

Sortera, prioritera och strukturera.

Ja jag vet att jag gillar dessa rubriker. Tycker om att få en följd i det, så det hänger ihop.
Rubriken syftar till hur vardagen ser ut. Ja vardag och helg för den delen.
Helgen har jag spenderat tillsammans med mina barn och det har varit en mysig helg. Men. Det kräver sjukt mycket av ovan för att det ska gå ihop. Måndag imorgon och jag är helt slut uppe i hjärnkontoret efter helgen med barnen. Ja. De tillför mej så mycket positivt. Men. Det är en pärs utan dess like för att  få det att hålla hela vägen. Kan låta konstigt kanske. Men det är bara så som det är. Detta är max vad jag fixar just nu och jag kan tycka att det är vansinnigt jobbigt att läget är som det är. Men jag kan ju inte mer än att göra det bästa av det, eller hur? Och i helgen har jag gett allt. Allt för att dessa två ska ha det bra, för det måste jag. Om jag sedan som nu, söndag kväll, mest känner för att gräva ner mej och stanna under ytan för alltid...ja då får jag väl känna så ett par dagar. Nog om det.
Tror att jag ser fram mot en ny vecka. Men det blir lite som att man inte riktigt vågar känna glädje inför ev. planerade möten eller saker som man vill göra. Jag vet ju aldrig om det håller. Därav så få planerade saker som möjligt. Vill inte göra varken den/de jag ska träffa besviken eller mej själv heller för den delen. Än så länge har jag iofs inte behövt avboka någonting planerat, men undviker som sagt att ens sätta mej i den situationen.

Idag har min mamma varit här en sväng. Ett långt samtal som var behövligt. Efter det åkte jag till Tanya för daglig dos input. (Såg ni solsidan?! Hörde ni INPUT?! Hehe...roligt!)
Efter det vart det kväller och snart är det läggdax.
Detta opålitliga helvete. Så trött på skiten. Har å andra sidan ingen musik på just nu, så jag vet nog hur jag ska hjälpa upp det hela, iaf tillfälligt.

Jag har ett par stycken jag skulle vilja träffa i veckan. Men som alltid, vi får se. Och jag får väl helt enkelt fortsätta mitt inrutande av att sortera, prioritera och strukturera. Samt sänka alla krav till minimumnivå.
Något jag tänkt ganska mycket på de senaste dagarna är hur pass mycket orden insikt och acceptans skiljer sej från varandra. Sånt här kan jag grunna på i evigheter. På gott och ont.
Önskar alla en bra vecka.

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar