torsdag 8 november 2012

Så ********* ARG!

Idagarna två har jag mest varit arg, förbannad, upprörd och något så vansinnigt frustrerad. Anledningarna är många och det gör det ännu värr. Jag skrev ju om datorhaveriet, det var väl där någonstans det började. Men det bara fortsätter jävlas. Om något litet elände kan gå emot så visst gör det det. Så jävla märkligt. Märker att jag redan på rad tre fått in ett par svordomar och jag ska försöka skärpa till språket.
Igår blev det aldrig tid eller ork för blogg. Jag har så sjukt mycket plugg att göra och det är säkerligen en annan anledning till uppstressat humör. Iofs ska jag vara ärlig och säga att det inte endast var plugg som tog upp min tid igår. Jag fick välkommet avbrott då Tank damp in på eftermiddagen efter hon slutat jobbet. DET var på tiden, hade ju inte setts på flera dagar ;)
En stunds deeptalk om livet i största allmänhet blandat med skratt till tårar och den människan vet hur man får en eftermiddag att bli i det närmaste perfekt. Det var nämligen en eftermiddag med det numer välbekanta ordet INPUT och som jag återigen bara vill säga: Det är så viktigt.
Naturligtvis åstadkom vi lite oxå. Som hårfärgning, solning samt middag. Det blev kväller innan jag återgick till datorn.....


Ingen som kunde gissa att priiiiisenten jag
köpte häromdagen var till T? ;) Jo.
Denna var till fina vännen.
 Som en liten reminder ;)




Åsså lite härfärgning!
T till vänster och jag till höger.
T har här panik att komma ur vanten.
Jag jäklas bara lite....
"Vänta ska bara ta kort.."


Här har vi Tank i ett nötskal.
Strumpor blev blöta.
Då låter man dem ligga i en hög hela eftermiddan?!
"Tror du att de torkar sådär?"
"Jaja!"
Åhhh, sucka....

Middag för två blev det. Myspys en onsdagkväll <3
Blev någon timme vid datorn innan Phalén messar och frågar om han kan komma förbi en sväng. Klockan hade hunnit bli 21 och han kom direkt från skivinspelning. DET ville han inte prata så mycket om då de hade haft datorhaveri. Jag nickade bara förstående samtidigt som jag känner en ilning av ilska med färskt minne från gårdagen. "Du. Vi pratar inte om det. Jag förstår precis." :P

Istället blev det en kväll med mycket skratt och en djup diskussion om att forskare hittat att befolkningen i Nigeria har en gemensam gen med finnarna (!!) Sjukt kul! "Ehh vänta vi kan vara släkt du å jag...?" "Å fn det kanske ingen kunde tro, vi är inte så lika?"
Nejvars jag vet inte alls vad detta handlade om egentligen. Men pigmentmässigt kan vi kanske vara överens om att det finns en del olikheter. Aja, kul kväll blev det, tack vännen!
När jag klarat av mina kaffe/te-gäster vara det bara läggdax kvar. Och viss irritation över att försummat plugg fanns där. Men. Det behövs ju lite annat också för att orka med det som går under kriteriet "måste".

Idag har jag inte varit utanför dörren. Fastvuxen i soffan. J_ä_t_t_e_k_u_l verkligen. Datorn har jävlats. Nej inga hästar idag. Men däremot tekniska bryderier då jag la nästintill en timme på att leta fram en teckenräknare. Mitt program ville envisas räkna tecken MED blanksteg och jag ville veta UTAN. Men fatta då. Höll på att bli trasig dator. Fick byta program och allt löste sej, men så onödigt tidsspill. Gah. Galsinnig.
Vid 16.30 fick jag kaffebesök igen! Jiha :) Äntligen fick jag till en date med fina Yasmine, min fd granne från Grebo. Det var 100 år sedan vi sågs kändes det som och det var en härlig pratstund. Tack för det du fina!
Min underbara kollega Camilla skickade ett sms med små omtankar och det gjorde mej glad. Tänk vad ett sms kan pigga upp <3
Men. Jag är fortfarande arg. Sjukt piss-irriterad faktiskt. Bara liksom bubblar av ilska och dessutom vill uppsatsen ha 4000 tecken till. Den SKA bli klar idag. Annars blir jag kanske jättearg. ;)


Vardag. Hela tiden.
Men tror att jag klarar mej iaf ett par timmar till ;)
Tack snälla Yasse!
Sjukt rolig bild. Om man har sjuk humor. Och om man är insatt i den sjuka humorn.
Puss påt!

Nu ska jag och min aggresivitet skriva 4000 tecken till. Sedan ett par seminarieinlägg och ett par responser. Jag vägrar att sitta i helgen. Därför tar vi ett nattpass idag. Det ska tammeFAN bli klart.
Jag ger mej aldrig.


Hoppas att ni där ute är lite gladare. Jag hoppas på bättring inom snar framtid. Eller ehh ja. Det har jag ju gjort ett tag, men just argheten tänker jag på nu ;)
 
 
Have it King u all!


Det är inte sant. Det är inte sant.
Gissa om denna kom nu när jag ska försöka skriva klart här?
Andas. Proooofyyyyylax.
JAG BLIR IDOT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar