söndag 11 november 2012

Om intryck, avtryck och uttryck.

Det är väl ganska intressant egentligen. Att göra intryck. Att få detsamma.
Att åstadkomma avtryck eller känna att någon har lämnat ett avtryck hos dej.
Uttryck kan innebära en massa. Kanske så enkelt som alla tjatiga uttryck som florerar här och bland mina vänner. Men jag tänker nu närmast på vilket uttryck man har som person lite mer allmänt och inte verbalt.
Söndag brukar av någon märklig anledning vara en dag full med fundering och eftertanke. Så även idag. Återkommer till intryck, avtryck och uttryck. Men först ska ni få ta del av en del av mina intryck från helgen : )

Fredagen kom rusande och jag satt ganska långt in på eftermiddagen och skrev på den efterhängsna inlämningsuppgiften. Den blev i det närmsta färdig och gick iväg till bästa Gson på korrektur. Ska kika på det om en stund, gissar att den kommit i retur med en del korrigeringar. Denna uppgift var nog den sämsta jag skrivit då jag verkligen fått kämpa för att hålla fokus under längre stunder. Tog turen till EKH. Förbi Tanyas granne Åsa där det skulle fixas naglar. Träffade där Ingela, oj vilket sammanträffande. Ingela sitter i styrelsen i WL och vi konstaterade att vi setts förr. Fick feedback om hur "Forza Cluben" funkar i CC, och det var ju tydligen inget vidare. Synd, då det endast handlade om en inställningsfråga angående ljudet. Blir att ta en diskussion med musikansvariga igen. Hon berättade att intresset för låten finns då ett flertal frågat efter den. Kooooommer. Får bli Spotify på den. Jaja.
Packade ihop T och hennes grejjer och tog oss till Vete. På Vete jobbade vi in endast glada miner och efter en stund kom Richard och joinade oss. Lite senare pratade vi med Oscar och glada gänget som hade lite partaj i Johannelund. Fick en inbjudan dit och den antog vi såklart. Livat värre, med ett gäng goa glada människor =)
T tog svängen hem och jag och Josse, Oscar, Johan och några till glada själar tog turen till Harrys. Mycket dans denna kväll, det var riktigt roligt, det var ett tag sen. Även denna kväll tog slut så som de oftast gör och en bra stund innan stängning kände vi oss nöjda med denna utekväll och åkte hem.

Richard gör en Johnny Depp-tolkning
utifrån Pirates.
Sjukt bra dessutom : )

Kramas <3
Josse går all in på Harrys...
Underbar bild om jag får sägat ;)


Trögstartad lördag, märkligt. Men frampå kvällningen fick vi ny input. Nya männsikor i ens omgivning innebär oftast en positiv kick och tillför alltid något på ett eller annat sätt. Så även nu. Vid 18 dök Becca in på Vete och naturligtvis blev det underbart rolig kväll. Jag tror att kanske endast de människor som känner oss alla tre kan se det intressanta här. Eller som jag faktiskt skickade till Bill under kvällen: Jag kan inte annat än att stormtrivas i denna kombination av människor som skapar en otroligt spännande dynamik. För det blev en upplevelse lite utöver det vanliga. Vi klarade av ett par intressanta ämnen under kvällen. I princip varje mening som yttrades började: Jag tycker, jag tänker. Eller: Nej, så tycker inte jag. Eller: Nae? Hur tänkte du nu? Blandat med asgarv. Och alla dessa åsikter och tyck och tänk är underbara!


Klart minnesvärd kväll, och positiv på alla sätt. Hoppas vi ses snart igen. För nu Becca är det kört. Det vet du ju nu, eller hur? Döträlit det där. ;) Tack för att du kom med intryck. Du förändrade ett avtryck som jag trodde jag hade koll på. Och ditt uttryck är oerhört härligt, då du är en härlig människa. Sedan att du blir smittad, med andra uttryck.... Jaooooo. Det får man ta serru ;) Kram påt!


Två vackra på samma bild. Äre inte
KING så säg ;)

Fining!

Så hur var det nu med alla intryck, avtryck och uttryck?

Vilket intryck jag gör på en människa är oftast upp till betraktaren att avgöra. Jag kan välja att styra det till viss del och då tänker jag främst på att människan är oftast en anpassningsbar individ som kan vara lite av en kameleont. Om jag vill ge intryck av..... någonting så får jag känslan av att det sällan är ärligt dock. Inte om det uttrycks så. Helst jobbar vi naturligtvis med ärligt intryck. Så gott det går. Sedan vad det lämnar för Avtryck hos dej...det kan du bara veta. Och känner du att personen du möter har eller ger ett tråkigt intryck som inte tilltalar dej.... Då kanske du ska strunta i att lägga någon energi på den människan? Bara som ett tips sådär. Och jag ska dessutom försöka leva efter egna råd, det kan vara svårt ibland.
Alla har ett personligt uttryck. Vissa starkare, vissa lite mildare. Alla gör vi vissa intryck. Och visst fasen lämnar det avtryck. Vare sej du vill eller inte.

Jag har fått många intryck med mej från denna helgen. Både bra och de som känns något sämre. Vid ett tillfälle gjorde jag ett försök till att förändra ett avtryck jag hade med mej sedan innan. Jag skulle inte säga att det ledde till nya intryck, tyvärr. Snarare en insikt om att har en person ibland bestämt sej så kan det vara en omöjlighet att förändra.

Så därmed kan jag bara konstatera att min arg-vecka snarare övergått i viss uppgivenhet och tappad tilltro. Nej, inte på mej själv. Men på hur männsikor ibland fungerar. Det kan göra mej något trött.
Men som sagt. Jag håller hårt i de som ger mej intryck och låter resten passera även om jag tycker det är tråkigt i vissa fall.

 
Have it King u all!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar