måndag 5 november 2012

Men vad är det för fel på Magnus Uggla?

Det har jag faktiskt ingen aning om. Han har säkert fel och brister som alla andra människor men rubriken är skriven med tanke på hans medverkan i "Så mycket bättre". Hur kan människan ställa sej och framföra något sådant här nu? INTE NUUUUUWH! ;) Jag skojar naturligtvis, det han gör är alldeles fantastiskt. Att låten sedan kommer ut precis nu, mitt i allt det här är ju bara.... galet. Såg på facebook att han skrivit ett inlägg där han tackar för all respons han fått på sitt framträdande som visades i lördags. 25000 likes fick han på det. Har säkert stigit ännu mer nu. Träffande.
 
Passerade. Stannade på håll. Kall och tom känsla. Det var augusti när vi satt där. Tog mej inte närmare idag, men tänker att jag kan inte invänta augusti innan jag sätter mej en stund. Men...."inte nu"
 
Vet ni vad? Och nu ska jag egoboosta en aning. Den senaste veckan har jag från tre olika personer fått höra att jag är intressant. Att prata med. Eller skriva med. Alla dessa tre personer är relativt nya bekantskaper och vänner som fått lyssna på min klagovisa angående min tillvaro och hur jag mår. Och ändå är jag intressant? Ehum.
Nu är det troligen såhär: MIN uppfattning är att jag bara babblar om elände. Men så är det nog inte. Då hade jag nog inte varit så väldigt intressant. Något bidrar jag väl med då för att de anser det. Kul! Och är inte det det bästa finns? Input. Det ordet säger så mycket, och jag kan egentligen inte hitta ordet på svenska som skulle beskriva det på samma sätt. Input från andra människor som leder till utveckling på ett eller annat sätt. Om det så bara handlar om en förändrad tanke, få en annan syn på saken, så är det underbar input. (Och förresten är det inte alls bara att lyckas förändra en tanke, tro mej!!) Jag vill ha input om allt. Kanske kan man jämföra det med åsikt på ett sätt. Eller din tanke om det, din syn på saken. Ge mej din input.
Och titt, inte heller ordboken har någon bra översättning. Ibland är engelskan i en klass för sej...
 
 
engelskt verb

input inputs, input, input, inputting
Översättning
Beskrivning, synonymer och exempelmeningar saknas.
svenska
lägga in
inläsa

 
 
Även då jag skriver annat används en hel del engelska. Uttrycken blir lite mer svävande då engelskan gärna har ett flertal betydelse för samma ord. (Underförstått igen, så jobbar vi ju gärna hehe) Men svenskan använder jag alltid för rakare budskap, som till exempel texten som skrevs för Niklas Griph. Där hade inte engelskan passat alls.
 
Idag blir det ett ganska rörigt inlägg känner jag, speglar kanske mitt fokus just nu.
Några ord om LHC-låten "Forza Cluben" också. Då jag igår läste min besöksstatistik och vilka sökord som använts för att hitta fram till min blogg, eller vad man skrivit in och råkat hamna här kanske vi ska säga ;) ....så kom orden "Ny LHC-låt" upp i söklistan. DET var ju lite roligt. Ja här är väl enda stället det står omnämnt och då jag själv (naturligtvis!!!) googlar detsamma finns ingen annan info. Så, snabb chat med Gustav igår. Låten är stimmad och klar. Den spelas i CC. Kanske dax att Spotifya den, eller iaf dela den någonstans. Vi får väl se.
 
Bilder från idag....
Vackert utanför Louise Gylling
Raka spåret in till stan
 

 
Lite ego-boost-shopping på hemvägen
Denna var lixom lite jag ;)
 

Men lika roligt som det är att handla till sej själv är det att ge bort.
Hittade något till en väldigt nära vän som betyder mycket.
Hoppas vi ses imorrn mitt hjärta <3
 
Blev en myskväll på Vete. Saknade dock en annan vän en aning, hade varit ännu mysigare.
 

Nu ska jag fortsätta min kväll och bara njuta av tillvaron. Imorrn är det tisdag och det ser jag fram emot. Kalendern är tom. Ja förresten, det är den hela veckan. Och märk skillnad här mot vad jag skrev för en tid sedan. Då var varje dag inför kommande vecka planerad i detalj senast söndag kväll. Detta är en förändring som innebär att det blir lite lättare att andas. Så om nu någon i min omgivning skulle tycka att jag är knepig som aldrig kan boka eller bestämma tid och dag...så kan jag bara säga:
Så är det. Jag håller varje dag öppen tills jag känner att/hur det funkar. Det tror jag de flesta skulle må bra av. Sänk kraven lite, hysterin att hinna med. Det som är viktigt för dej kommer du att göra iallafall. Det är jag övertygad om.
 
Have it King u all!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar