söndag 20 januari 2013

Oviktigt kan tyckas, men värt sin vikt i guld.

Oj vad dåligt jag bloggar märker jag... Har inte riktigt någon skrivinspiration, vet inte varför heller. Lagom dåligt tajmat förresten då pluggperiod La Grande drar igång vilken dag som helst. Hade varit King att vara skrivsugen då kan jag känna. Sånt brukar iofs re sej.
Vad händer då om dagarna här... Ja inte fasen är det så mycket som är spännande att delge er. Haft en rolig och bra helg på alla vis, med undantag för en dip med ruskigt dåligt humör på em idag.
Fredag: God middag och filmtittande hos Fredrik. Trevlig kväll som vanligt i hans sällskap.
Lördag: Tjejmiddag på Vetet. Tyvärr kunde inte hela gänget vara med, men Emma, Karin och Gunilla dök iaf upp. Vi gjorde mat och drack lite vin och hade mysigt ett par timmar. De drog sej hemåt vid 21.30 och då kunde jag ju inte bara sätta mej i soffan och glo. Måste ju alltid hända något. Skakade liv i Lucka som hade slappkväll hemma. Det fick han sluta med naturligtvis, så en stund senare kom han och hans privatchaufför hit och hämtade upp mej och vi kollade till Mörners en sväng. Sofie slöt upp och lite senare Fredrik oxå. Mycket trevlig kväll som vi avslutade på L'orient, då vi inte hade ngn lust alls att besök trälstället Harrys.

Emma och jag dateade Per och Jacob ;)

Fina Lucka på Mörners =)

Två godingar på samma bild ;)
Här på L'orient.

Söndag: JÄTTETRÖTT. Konstigt det där? Var och hämtade min dotter på kalas och skjutsade henne till nästa kalas, då hennes faster fyllde år. Hem, sova soffa. Blev hungrig, försökte äta....Nae. Gick inte.
Lite senare blev jag iaf hungrig på riktigt...
La en undran på fb om ngn kunde komma med pizza. Och naturligtvis, en av de bästa kom hit ngn timme senare. Bääääästa Lucka, tusen tack du är en ängel. Det blev ett par timmar vid köksbordet där vi diskuterade allt som är viktigt och oviktigt och väldigt mycket annat ;) Guldstund verkligen, puss påre!
På eftermiddagen idag fick jag en redig humörsdip som sagt och det var ett par småsaker som bakades ihop till en enda röra och jag blev halvt knäpp där ett tag. Återigen det där med att vara lite lagom, failure där alltså. Pratade dock med T i tfn, det lättade upp. Och att få besök av Lucka på kvällen var även det bra för humöret. Har jag inte sagt att vänner is tha shit!!? Alltid.
Ja Tanya ja, inte mycket omnämd i det här inlägget. Hon har varit i Stockholm hela helgen och firat sin mors födelsedag, så nu har vi inte setts sen i fredags. Ytterst märkligt kan jag lova. Ja jag vet, vi är lite speciella, men vi hänger ihop ganska tight då, om det inte har framgått alltså. Så nu har jag T-abstinens. Får åka dit imorrn efter kvällsmötet på jobbet gissar jag. Vi har visst en bokhylla att demontera. För nu är flytten nära. Ah, ska passa på att förtydliga:

NEJ. Det är inte JAG som ska flytta. Det är TANYA. Herregud vad frågor jag fått om det. Varje gång har jag iofs svarat: Jo, fast det är ju ungefär samma sak. Som att det vore jag som ska flytta. Det packas och städas och grejas. Men snart äre klart. Tillåmed att när vi pratar om det så säger vi "nu flyttar vi snart". Herregud... Haha. Men så äre! Vänner is tha shit!

Tack alla vänner som varit inblandade i den här helgen på ett eller annat sätt, ni är guld värda allihop!

Bonusbild ;)
FYRA godingar på samma bild!
Fia, Gjutis, Tank och Lucka.
Tanklucka..tanklock...haha!
Nu fick jag sådär trälig humor igen hahaha, flåt ;)
 Imorrn är jag ledig! Eller nja, jag jobbar kvällen mellan 17.30 och 20.30. Passar mej perfa. Tänk att få jobba på lite olika tider sådär. Det är en dröm, ni ska se att ja rer't en dag ;)

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar