tisdag 1 januari 2013

När 12 blev 13

Då ska vi se om vi kan redogöra litegrann om årets sista dag, kväll och natt :)
Det var en händelserik dag och visst är ni nyfikna nu? Förstår det... Innan jag ens gjort det här inlägget har bloggen 50 sidvisningar idag, sånt kan få mej att le en aning ;) Skulle aldrig skriva det här om jag inte visste att det var ett flertal som faktiskt väntar på det här inlägget, så nu kör vi då!

Efter att ha lämnat kids hos fadern mitt på dagen åkte jag hem till T och inväntade att hennes juveler skulle bli upphämtade. Det blev de en stund senare och vid 15 åkte vi ut mot Grebo för att prata med lite Fredrikar. Först stannade vi till hos Figge och Linda som ville skänka ett gäng kartonger, ytterst vänligt. Figge mötte upp i rosa tomteluva och naturligtvis fick tomten en kram, med orden: "Fan va ful du är i den där mössan..." De skulle iväg och åka skridskor och var lite stressade, så det enda man fick se av nya huset var altanen. Kommer naturligtvis en kaffeinbjudan vilken dag som helst. ;)
Efter det svängde vi in nästa gata för att prata en stund med Fredrik/Bill som när vi tittade förbi stod och tillagade soppa. Kram och gott-nytt hälsning och vi åkte tillbaka mot Linkan. Ganska lagom Grebodos för denna gång ;)
På hemväg mot T stannade vi till och hämtade upp Lucka och kvällens bestyr kunde börja.
T styrde upp en 3-rätters som var magnifik, tänka vad quinnan kan! Pannkakor är inte hennes område men toast skagen, kött å pot.gratäng och pannacotta. Lovely darling, lovely!

Råkade nämna att jag trodde vi bestämt korv med bröd som
nyårsmiddag. Naturligtvis fick jag det, oxå ;)

Glad Lucka :)

Lovar. Ska aldrig, aldrig försöka bjuda på vin igen.
Kräkvarning pågick i någon kvart.
Men vi andra fick rätt så kul :P
Skadeglädje är den sanna glädjen? Hehe...

En och annan öl, några glas vin och allmänt tjatter, fnitter och dumheter. Inte många som kan re det så bra som vi =) Skrattade mej halvt fördärvad. Det spelades sanning eller konka bland annat. Ska inte berätta VEM som gjorde vad, men någon fick: Kyssa en mjukisapa passionerat i 15 sek. Dra av en strumpa med munnen på någon annan. Ja, och dessutom svara på halvjobbiga frågor. Men tyvärr framkom inga nyheter.

Två skål i vin och en i öl då.
Vid 23 gick taxi mot stan och in till Borggården för att titta på fyrverkeri. Vi mötte upp några kändisar som sällan är på dåligt humör. Snabbt stopp på Hamlet innan Borggården förresten. Depåstopp så att säga.
"Vaf var hitta du den där hatten?"
"Jag har ingen aning du..."
Problem med korköppningen...


Efter kollat pang pang och smällare gick vi till Harrys en sväng. Galet mycket folk. Trodde jag inte det skulle vara, men det var full rulle. Lite dans och lite stim och stoj... Sedan biddde liten efterfest, sedan bidde det sova. Fast då hade klockan blivit morgon för länge sen, och jadååååå, som vi rer't!! ;)

Idag... Jättetrött faktiskt. Sovit ikapp lite. Nyanställt en Rut. Eller vikarie iaf. Mat fixade hon åt mej oxå, från Stånkan. Bra där Rut, kind of löööv ya.

Hon heter Tanya-Rut.
Men det lär bli löneavdrag om hon ska hålla på såhär.
Totalt granhaveri. Tanya-Rut tyckte dock det var
jätteroligt och bröt ihop i ett asgarv. Jorrå.
Jag oxå ;)

Låt gran va, sa ja. Har numer en multifunktionell gran.
Kan användas till midsommarstång, så nu får den
stå kvar. Midsommar är ju snart elle hur?
 Vilka dagar det blev. Ikväll sover min kärlek över här, men ska åka och jobba imorrn. Jag är ledig, men ska jobba ett par tim på tors och fre. Kan känna att ledigt imorrn tackar inte kroppen nej till.
Draaaake. Ja e schleten. Men klart man rer't, som vi säger.
Tack alla för ett kul nyår. Och nu är det 2013. Kommer bli bästa året på länge. Det bara vet jag.

<3

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar