fredag 11 januari 2013

Nystart!

Jag såg på fejjan att en vän firade nyårsafton igår efter att ha gjort en nystart, blivit av med allt elände som släpat efter henne under 2012. Jag tror jag kan vara beredd att hänga på där.
Nu jäklar. Lite så känns det. Efter att ha varit på det sista mötet igår kände jag mej mer uppåt än någonsin. Ska inte säga att allt är tip top, det vore väl kanske att ta i. Men att jag är mer på G än på väldigt länge, ja..jo så är det!
Ser fram mot jobb, en del förändringar på gång. Nya arbetskamrater, omstruktureringar i verksamheten och divv! annan input gör att jag känner mej rejält pepp inför jobb nu.
Plugg har varit ganska stiltje ett tag, en liten gruppredovisning i nästa vecka. Känner att det gärna får dra igång på allvar snart oxå. Jo, det är lite så. Bring it oooooon, jag har helt plötsligt så mycket energi och ork och vilja utan dess like. Kanske ska dämpa mej något, jag lär väl få att göra så jag tiger....!
Igår var en väldigt bra dag. Möte, hämta och MYSA med mina barn (en liten stund innan de blev hämtade av fadern) iväg till Fia för lite hårklipp och sedan middag och lite vin hos Fredrik på kvällen.
Vi satt och babblade rätt länge och det blev ganska sent nnan jag knatade hem. Nästa gång får vi ses en fredag så man inte behöver styras av klockan och att det är jobb dagen efter :)

Något annat som kändes...aja vet inte riktigt. Lite som ett "avslut" och på något sätt lite nystart var det mina ögon föll på när jag gick genom T-fors hem igår eftermiddag. Jag har visat ett flertal bilder på samma eländiga bänk, jag vet. Men nu så. Bänken är utbytt mot en ny fräsch där troligen ännu ingen suttit. Och därmed sätter jag punkt för bänkhistorien och ser det som just... ja avslut.

Ny bänk. Nytt tänk. Simple as that ;)


Men som sagt. Bra dag igår. Det lär komma fler. Mycket att se fram emot under våren! Lite såhär kände jag mej igår: (Eller ja, det inträffar då och då ;))

 
En lugn helg tillsammans med mina barn väntar. Skönt ska det bli. Bara en sån sak!
 
Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar