söndag 6 januari 2013

Hellre en GET!

Så har vi tagit oss igenom ännu en helg med allt vad det innebär, och jaaaadå, bra som alltid!
Fredag em hade jag trevligt fikabesök av tre fina brudar som var en stund sedan jag såg. Vi babblade bort ett par timmar, brukar inte vara svårt alls. Tack godingar!

Gunilla :)


Fick skjuts av Karin till Ekh och hoppade av hos Tanya. T och Lucka låg och slöade framför en film och jag blev tvungen att sätta lite fart på dem. Men snart så hittade T silvertejpen. Och är det nåt den människan går igång på så är det ju just silvertejp, det är ju liksom ingen nyhet...

Trasiga byxor skulle fixas..

....och min sjal blev på ngt lustigt vänster
en kjol modell större..?
Fick iallafall ordning på kvällen trots lite spök med förkylningar och elände. Men Ipren är ju gott, så det fick bli ett par styck. Lite senare kom vi fram till den kloka idéen att vi behövde hälsa på Phalén, det var ju ett tag sedan man såg honom. Så söta, fina Lucka kom och hämtade upp oss, skjutsade oss till Ph. Tanya har pratat om GET sedan vi såg Tre o Comp senast på L'orient och det var väl det första som hände när vi kom till Ph. Spela GEEET. Det gjorde han. Och titt på't. Klart det fanns varsin liten skiva på lager. Tack för tacket, nu kan vi spela GET hemma oxå du T! =)

Naturligtvis är det "För en miljon" T menar
med "geten" :)

Fina är de. Di där två där.
En glad och en trött ;)
Efter kort depåstopp hos Ph tog vi litet kliv till Mörners och efter det till New York Legends. Det senare kan ha varit det tråkigaste stället man satt sin fot på. Så jag sa Hej påt, tog min jacka och åkte. Helt sonika. Och det var fredag det.

Lördag inleddes i princip med kaffe och lite mer kaffe. Sedan blev jag hämtat av Lucka och T och vi åkte hem till L på Hässle för att styra upp en middag. After Ski-middag. Bara det att vi aldrig åkte några skidor på dagen, men afterski-fest måste man väl kunna ha ändå? Jorrå, vi rer't!

Kanin-kaffe någon?

Lucka styrde upp middagen. Gööött, tack! Min sjukt underbara humor konstaterar att eftersom Lucka är utbildad kock, borde alltså hans nya nick bli "Foder-Lucka". Nick, förresten haha, den var ju rolig den oxå, högst internt iofs ;) Efter middag tillsammans med Sandra och Ian tog vi taxi till stan för att spela bowling. Eller nåja.. De flesta vet väl vad jag anser om det här med att fyllebowla. Mange, om du läser det här, kommer du ihåg? Haha. "Jag anser att det är att häda att dricka och spela bowling"
Det här är mer som kasta klot och det gjorde vi. Ian, aka Stigge, var nog vassast av oss. Fast jag gjorde helt och hållet enligt instruktioner jag fick från fejjan. Försökte hitta tungt klot. Använda rätt fingrar......Sikta på den där tredje pluppen från höger. Men vet ni...?
Nörden tog ett förhör med ägaren. "Ligger det någon barnkalas-profil eller vad lägger ni för olja?"
"Haha! Vi har inga profiler! Olja? Det la jag i måndas... Hur många fot? 35, hur så?"
Är det inte underbart? Hahaha. Ja ni andra nördar förstår iaf ;)

Laddar!

Vilda diskussioner samt en hel del
psykningar förekom..
Här har även Sofie mött upp =)

Stigge, Tanka och Lucka.

Ja och efter bowlingen var det dax att knata bort till L'orient och lyssan på bland annat Svensk Punk. Bra spelning gjorde de, och det var riktigt bra drag på't!


Sk8-Jöggas frilla var iaf fränast =)

Bra kväll! Kul sällskap, träffade ännu fler trevliga. Skönt att slippa Harrys, detta trökställe. Så mkt roligare på tex L'orient. Det poppar upp små händelser då och då från kvällen som får mej att småle en aning. Som när jag, Sofie och Fredrik stod utanför och tog lite luft och en karl i kilt stannar för att prata med oss. Behöver kanske inte ens...nae, just det. Tack alla inblandade för en rolig fredag/lördag!
Nu dröjer det lääänge innan jag ska ner på stan kvällstid igen. Så äre mät.

Have it King u all!
 

Det är nåt med solbrillor alltså.
Det bara blir sådär...Hele tiiiin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar