måndag 14 januari 2013

Med dej vid min sida....

...det sjöng Sarah Dawn Finer nyss i Idrottsgalan. Det fick mej att tänka på vad, vilka, vem som  finns vid min sida. Jag bestämde mej under tiden då jag inte var helt pigg att jag orkar inte ödsla onödig energi. Eller rättare sagt, jag lade ingen energi någonstans alls, inte på något eller någon. Viktiga personer i ens liv finns kvar ändå, bara man förklarar läget. Det har jag gjort för många. Nära vänner, kanske något ytligare vänner, på jobbet, den lilla familj jag har. Nästan alla har försökt förstå på ett eller annat sätt. Jag har på detta knappt förlorat någonting, snarare vunnit.
Jag har aldrig haft en sådan mångfald av vänner omkring mej. Jag har det senaste halvåret funnit ett flertal nya vänner, vilket först kan tyckas märkligt. Jag har aldrig varit så nere och off som under den här tiden. Men samtidigt öppen och troligen mej själv. Eller ja, på väg mot det iaf. Jag känner hur klyschigt det låter, men det är faktiskt så. Vissa dagar känner jag mej nästan bortskämd med att ha så många fina runt mej. Vad hade jag gjort utan er? Jag hoppas kunna finnas där för er såsom ni finns här för mej.
Det är värt sin vikt i guld att få umgås med dessa godingar. T träffar jag dagligen. F lite då och då, och snart igen. På lördag har jag bjudit hem Gunilla, Karin, och Emma, resten av tjejerna kunde tyvärr inte :/

Det kommer bli en underbar vecka med många möten med människor jag tycker om. Det gör mej glad och ännu lite starkare. Upp och fram och jag lär inte vika en tum. Barri så ni vet.
Ta hand om er, HEJ PÅ'T!!
(som för övrigt min bonusdotter Molly lärt sej säga ruggigt klockrent. Di är så lärorika barnen ;)

 
Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar