fredag 15 februari 2013

Tools on my mind :)

Åhå nu fick jag ett infall! Klockan är närmare 01 och jag borde gått å lagt mej, menatteee - ska bara..
Kom hem från en supertrevlig kväll tillsammans med Fredrik. Fastnade vid datorn och här kan jag ju bli ett tag... Och infallet som kom över mej beror på radion. Den som alltid står på om inte Spotify spelar något speciellt utvalt. Men just nu är det som de allra flesta kvällar Bandit som gör mej sällskap. Låten som kom på nu. Så mycket minnen. Och även många fragment av minnen. Jag hade behövt vännen Lucka då jag var runt 15 ;) Iofs har jag ju Gunilla att fråga, även den människan har stenkoll! Men radion nu då. Die Mauer. Ojoj. Men vad som faller mej in är att det första jag tänker när jag hör denna är: Tollan. Tools, Vickan, Victoria Eriksson. Die Mauer är Tollan.
Lustigt hur en låt som man sedan tidigare har en massa minnen till kan byta betydelse. Eller vad man tänker på när man hör den.
Jag tänker även på när jag och Tanya med bestämda och inte helt nyktra steg klev iväg mot Winnerbäcks konsert i Vidingsjö. Helt enligt fjortis-manér sjöng vi Die Mauer. Herregud. Och naturligtvis kom vi att tänka på Tollan. Naturligtvis måste vi även ringa Tollan och sjunga denna på högsta skrålvolym. Herregud.
När jag någon dag senare tar upp detta med Tools kommer hon inte riktigt ihåg händelsen. Om hon säger så för att vara snäll eller om det berodde på att även hon var i onyktert tillstånd tycker jag inte vi behöver forska i. (Nu VET jag att det var denna kväll nyss nämnda ska ha sagt: Det var inte jag som låste in mej här. Detta efter att ha somnat till på en toalett.)
Det är länge sedan jag såg Tollan. Men jag känner på mej i vänster lilltå att sommaren kan komma att ändra på det. För vad är väl en sommar utan ett och annat Grebo-besök?
Saknar dej din toka och jag hoppas att sovplatsen på soffan är ledig då jag väl bestämmer mej för att ta mej ut till byhålan som alltid har en speciell plats i hjärtat. <3

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar