onsdag 6 februari 2013

Om att börja sluta. Och aldrig sluta börja.

Jag har en benägenhet att gå upp i saker rätt så totalt. Har jag fått en idé om något, eller öht fått för mej något, då har jag oerhört svårt att få det ur skallen. Ibland är detta bra, ibland kan det vara sjukt jobbigt. Just nu kan vi kanske säga att det är en bra grej, så länge det inte går till överdrift och tänker ta över hela min vardag. Måttligt sägs ju vara bra, iaf i vissa avseenden. Just detta tillstånd befann jag mej i under en förvisso, ganska kort tid, i somras/höstas. Pratar träning nu.
Just nu upptar detta hela min vakna tid, antingen fysiskt eller tankemässigt. Då menar jag att hela tiden lägga strategi för när pass ska utföras. Vad, hur och när jag äter. Hur gör jag imorgon och vilken förbättring ser jag idag från igår? (Jaja, inte så mkt skillnad än...!)
Kalla det mani. Jag kallar det hangup, och det är troligen likvärdigt. På måndag (Lucka??) drar gymträningen igång på allvar, innan dess fylls dagarna av PW, löp, wätt många situps och annat divv och matplanering som sagt.
Och nu ni. Kan komma att ångra att jag säger skriver detta..
Men. Rökningen. Gah.
Nedtrappning pågår. För inte fasen kan man ge fullt och förvänta sej några stordåd så länge du har flås som en.... storrökare kanske? :S Äckligt ju dessutom. Så nu pågår en liten snygg övergång till snuset till att börja med. Går skapligt, inte klockrent, men ok. Ska något göras ska det tammefasen göras ordentligt. SAJJJA.
Löp/PW igår och idag. Gick ändå bättre än väntat. Var jäkligt duktig i somras/höstas, då var jag ute varje dag ett tag... Det gick ju tyvärr över. Nu är årskort inköpt, så nu blir det ingen urbackning. Det går ju liksom att springa inomhus oxå, då det ska envisas med att SNÖA!! WTF!

Min kära KBT-tant sa en gång till mej: Rikta din ilska och lägg din energi på sådant du har möjlighet att påverka. Sååå... Kan jag göra ngt åt snön? Nä. Kan jag göra något åt min löpning iaf? Ja. Simple as that. (J***igt lätt att säga, I know. Men alldeles för mkt sanning i detta för att kunna strunta i det.)

Och såhär är det. Början på något "nytt". Jag tänker iaf ge järnet. Vet inte riktigt vad som skulle stoppa mej faktiskt. För övrigt är det ju sällan för sent att börja?

"When was the last time u did something for the first time?"

Älskar den tanken. Den påminner om att fortsätta vara nyfiken. Fortsätta framåt och aldrig tappa stinget. Och naturligtvis Helles klassiker: Move your ass and your mind will follow. Alla som varit lite nere och depp vet hur sann den är.


Imorrn jobbar jag sent...till 17.30. Men det finns la lampor ute har jag hört? Ja rer't!

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar