lördag 20 april 2013

Upside down, boy u turn me...

Jo det är lite upside down. Kanske på flera sätt, men lite extra uppåner blir det ju såklart när ungarna är hemma. Åh herregud. Ikväll somnade Charles Ingvar Jönsson kl. 21, å det är ju aningens sent. Själv kommer jag också däcka strax, för pust...vilken dag vi har haft. Det har gått i 300 från 06 imorse. Jag har knappt suttit ner. Eller jo en stund i solen ute i lekparken då de två vildingarna kunde sysselsätta sej själva en stund. Men jodå, en bra dag har det varit. Cykelpremiär och lekparkshäng större delen av dagen, gött med sol!

Killen som kan äta en liter fil till frukost...



Asså. Mamman har ju smul och kladdfobi.
Hur fasen går det till, dels med det yrket jag har och
med två små hemma?
Jodå. Det funkar. Ibland mindre bra och jag måste
mani-dammsuga ibland... ;)
Fick ärva syrrans trehjuling.
Gick sådär...
Cykelpremiär på nya cykeln!
Gick sådär...




















Vi tog oss bort till lekparken typ 100 meter bort. Dottern har då hunnit panikskrika över att cykeln ska välta och helt sonika övergett sin cykel, medan sonen har kört rally med trehjulingen och susat ner för kanter och visat att han är totalt hämningslös. Men visst äre gulligt och pluttinuttigt med cykelbilder i vårsol. Jajje.

Hysteriskt roligt!
Sätter man sonen i gungan vet man iaf en liten stund exakt var han är :) I övrigt ska han göra exakt samma saker som sin syster. Inget hum om att han är 3 år yngre. Emmie lärde sej att kasta sej nedför en brandmannastång (eller vad fasen det kan tänkas heta..) Gissa om Charlie tar klivet rakt ut i luften, 3 meters fallhöjd. Kan känna att han kan ha hört sin mor.... "Ja rer't!"

Måla. Färg, vatten och kladd överallt...
Sonen avrundade kvällen med ännu ett "Ja-rer´t-tilltag".
Han fick nej till popcorn, då det var läggdax.
Hittar sax och börjar gå loss.
Klippt (!) smart. That's my boy.


Jorrå. Så nu kanske ni begriper rubriken också. Min son, herregud vad hyss. Min dotter, herregud vad envis. Men de är smarta också, skönt att de ärvt lite efter sin mor. För hyss och envisheter ligger inte för mej, kan inte komma härifrån ;)

Imorrn behöver vi nog hälsa på Taikons. Och mormor. Jag behöver avlastning hur som haver. Eller har vi någon mer frivillig?!

Måste bara få med den här snyggingen också... Klockan 06 imorse när jag famlade igång kaffemaskinen känner jag att någon tittar på mej. Känner mej lixom iakttagen.... Vänder mej och tittar på köksbordet. Han var ju glad iaf. Och jag började garva. Klockan 06, det är inte många som fått mej till det! Här är han:

 
 
Have it King u all!
(Lätt att trilla tebax i gamla spår...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar