tisdag 11 november 2014

Praktiserande student.

Har den stora äran att få spendera tid med ett härligt gäng i förskoleklassen i Bankekind i två veckor. Går omkring med namnskylt som säger: student. Aningens märkligt, men så är ju fallet. Barnen tycker oxå det är lite märkligt. Jag är faktiskt rätt gammal för att gå i skolan. Mycket frågor, här är några från de två första dagarna:
Hur gammal är du? 
Är du gift? Följdfråga: Måste man gifta sej? Svar av annat barn: Nä man kan skaffa barn ändå.
Har du barn? Vad heter de?
Hur gammal är din pappa? Följdfråga: Hur gammal är han i sin himmel?
Har du smink? Varför?
Varför har du ett kort hår och ett långt?
Stannar du och äter mellis med mej?
Kan vi spela Diamanten? (Har numer stormästartitel hehe...)

För att inte tala om alla frågor om vad som händer och när.....:
När är rasten slut?
Ska vi vara ute eller inne på fritids?
Har min grupp skapande eller gympa i eftermiddag?
Ska vi ha kompisgrupper på fredag?
Är det tjejer eller killar som ska till skogen på torsdag? När är vi tillbaka?
Ska jag åka skolbuss idag, eller blir jag hämtad på fritids?

Samtliga svar på dessa ovan blir ju tyvärr Vet ej!
Jo lite koll börjar jag få. Jag tror jag har satt 21 nya namn nu iaf. Svinbra. Köksan och jag har samma namn, men att ha en namne är jag ju van vid.... Lite lätt förvirring bara när barnen i 1:an eller 2:an, som jag egentligen inte jobbar med, frågar efter mej och köksan tror de pratar med henne. Nu blev det KarroK och CarroC. 

Men vilka roliga dagar jag fått vara med om hittills :) önskar att alla inom vårt yrke skulle få prova detta, lite av en ny värld. Stressigt, men kul!! 
Nästa vecka blir det väl ännu lite mer allvar, då ska uppgifter genomföras och jag ska återigen bli filmstjärna. Minst 10 minuter film ska högskolan ha in, där jag visar hur j-a bra jag är ;) Lätt, sajja!

Imorgon är verksamheten stängd för studiedag. Jag ska få ta del av en föreläsning av Lkpg kommuns genuspedagog. Ska bli mkt intressant!

Nej några bilder från min arbetsplats kan jag ju inte publicera som ni kanske förstår...
Men dessa fastnade när jag tog en promenad på rasten. Underbar miljö. 







Njutbart. Och lugnet behövs en stund när vardag går i 300...

Have It King u all!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar