måndag 3 november 2014

Ambitiös tös?!

Tack M för hjälp med rubriksättning :)
Ambitiös tös och klok som en bok. Dessutom duktig på att lyssna in och kunna ändra (envis) åsikt efter diskussion, om det skulle behövas. Dessa tre har jag fått till mej idag, från tre olika personer. Inte klokt så bra jag verkar va. 
Men fokus då? Jo jag är svinbra på att fokusera negativt. På allt jag inte hinner. På det jag borde göra. På vad jag måste styra upp och fixa och göra härnäst. Hela tiden i nästa tanke. 
Ambitiös? Inte värst när jag håller på så här. Mitt svar på ambitiös tös? "I get shit done" Och det är väl det det handlar om lyckas jag inbilla mej. Om jag bara får det och det och det gjort, då kommer jag nöja mej, landa och må bra. 
Så fn heller. Det kommer hända först när jag inser att jag är ambitiös. Och tycker det är bra. Att JAG är bra. M tyckte jag var ambitiös som fixar jobb och plugg. Ja. Det är bra gjort. Jag har hållt på i 4 år snart. Inte så jäkla illa. Det har kostat en del, men gett ännu mer tillbaka. Till våren är jag färdig. 4 1/2 års studier som jag är skitstolt över. 
Dit ska jag och dit kommer jag komma. För jag är även klok och duktig på att ändra envis åsikt ;)
Tack för alla fina komplimanger. Jag ska bli bättre på att ta dem till mej. 
Imorrn skola hela dagen, förskola och förskoleklass i samverkan. Efter det kvällsmöte på jobbet om förhållningssätt och barnsyn ett par timmar. 
Jag är nog fn rätt ambitiös asså!
OCH I get shit done ;)

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar