tisdag 3 december 2013

Kvantitativt ska re va!

Idag har jag spenderat min dag i skolbänken.
Bra dag, intressant föreläsning om kvantitativa metoder. Läsning av diagram och hur vi ska rapportskriva utifrån våra resultat som framkommer då vi gjort en kvantitativ undersökning. Framöver kommer kollegorna manglas med frågor. Ämnet kommer vara ledarskap och här ska undersökas ;)
Satte kaffet i halsen häromdagen då jag läste instruktionerna för detta delprov. Orden "arbeta i par" klingar så sjukt illa i mina öron. Jag är galet dålig på att samarbeta. Iaf när det kommer till att skriva. Jag vill göra på mitt sätt. Har svårt att ta in någons annan idéer i mitt tänk och har ruggigt svårt med arbetsfördelning öht. Nu ska jag och min ytterst kompetenta studiekompis Kristina skriva tillsammans. K har en förkärlek för diagram och siffror. Helst cirkeldiagram har jag förstått. Sjukt bra. Jag avskyr den biten. Lägg sedan till att människan är trevlig, glad och har mycket humor.... Ja fasen, det kan nog funka det här! Jag är helnöjd med min "nya" skrivkompis och får jag bara styra det mesta skrivat så ska det nog lösa sej. Närrå, skojar :)

Medan jag satt och stirrade på siffror och rötter ur dessa siffror hade mina kollegor det lite hett om öronen idag. Hade velat jobba tillsammans med dem idag...
Vi förärades med insynsbesök i verksamheten. Sakkunniga som hänger över axeln och dessutom grillar de hårt arbetande med en mängd frågor. 
Söta Karro skrev så fina ord förut: 
"Saknade dig och din förmåga att uttrycka dig och förklara saker och ting sådär självklart och enkelt som bara du kan!"
Då blev jag glad, tack goa du! Nu vet jag ju att ni fixade det där galant. Ska bli spännande att få ta del av återkopplingen från besöket. 

Ikväll är barnen här en extra sväng då deras far är och äter julbord. 
Imorrn ska Emmie följa med mej till jobbet en sväng, det har hon önskat länge. 

För övrigt... Kan det gärna få bli fredag eftermiddag precis när det vill. Längtar galet dit nu.

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar