söndag 20 oktober 2013

Shoppa och handla.

Idag har jag både shoppat och handlat. För det hoppas jag samtliga inser, att det är en avsevärd skillnad på dessa två? 
Bara prova att säga högt: "Nu ska jag åka och handla." Prova sen: "Nu ska jag åka och shoppa."
Vilket lät bäst? Bra, nu är alla med. Det är det senare av dessa två man vill göra. 
Tyvärr är det väl så att det är det första som är ett måste. Det senare är ett nöje och sällan ett faktiskt behov. (Märkligt att måsten så återkommande är DÖträliga.)

Jag försöker dock intala både mej själv och min omgivning att "shopping är terapi". (Jag är förvisso inte så svårövertalad...) Jag kan länge och väl propagera för att shopping är livsviktigt och något jag har stort behov av att göra.
Det behöver inte vara dyrt, inte heller så mycket. Men lite shoppa är bra. Right? :)

Dagens shopping innebar ett par camobrallor. Jaja. Jag har ett par sedan innan. Men.... De här var inte likadana, naturligtvis :D


Efter shopping var det handla som gällde. Gah. Boooooring! Förstöra pengar liksom ;) Men mammahjärtat smälter ju lite när jag har två goa hjälpredor. När de körde rally i affären längs gångarna kunde jag bara le. Och det är inte illa det :)





Jaja, det hade säkert räckt med en bild på handlandet. Men jag blir lite glad över de här bilderna, ni skulle sett vilka nöjda ungar! ❤️

Sedan for vi vidare till EKH till dotterns dans. Jomenvisst. Emmie har börjat på Funky Kidz. Jag var med henne in första gången. Hon är som sin mor, begåvad med två vänsterfötter. Underbart.... Stackars barn. Det kanske går att träna upp? Nja. Jag litar på att hon på sikt blir Lkpgs främsta dambowlare. Där borde ju inte gå att misslyckas. Gener från två håll liksom. Men dansa på ett tag till lilla hjärtat. Så ska du se att det räcker med att ta fyra steg senare. Ja ansatsen i bowling alltså ;) Masterplan.... Haha! Nej jag skojar, hon ska få göra vad hon vill. Charlie däremot. Ujuj... Kommer bli kunglig bowlare av honom.
Medan syrran styrde runt vänsterfötterna tog vi en helikoptertur. Nöjders grabb!


Imorgon börjar arbetslivet igen. Var en vecka sedan. Ska bli riktigt roligt att träffa alla knäppa kollegor och fina ungar igen.

Vi gör en bra vecka, tycker ni inte det?

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar