torsdag 21 mars 2013

Hur man lurar Karlsson!

Ett förhoppningsvis sista tjat om detta nu. Jag lovar, på sätt och vis är jag rätt less på det själv. Samtidigt som jag naturligtvis är sjukt stolt över att fått vara delaktig i en produktion som denna. En länk till Spotify måste vi  ju ha med här...naturligtvis. Faktiskt kul att se att sökstatistiken på bloggen vittnar om att folk söker efter låten. Så varse, så ska jag knipa om detta sen ;) Heja LHC förresten!

 
 
På Vetet är det annars väldigt lugnt. Ja alltså, det händer inte mycket av intresse för er troligen. Själv är jag ruskigt nöjd över kvällens prestation. Har fått ihop ett gäng situationsbeskrivningar inom ämnet specialpedagogik, trots att jag inte känner mej helt kry. Tidigare idag var jag och hämtade hem två förkylda ungar från förskolan och det är väl detta de nu bjudit sin mor på :S Hoppas jag är pigg nog att hämta dem imorrn em efter jobbet. Hoppas jag är pigg nog att gå till jobbet förresten.
Bäst att infinna sej. JAG ska nämligen stå för fredagsfikat imorrn. "Hej seven-eleven, ni gör sjukt goda brownies..." Baka? Eh, say what?!
 
Annars går stor del av min tid till att flytta runt på bilar. Detta måste se för jäkla roligt ut. Eller så är det bara jag som känner mej extremt dum. Max ett dygn får man stå parkerad här utanför. Jäkla meck med TVÅ bilar på samma gata.
"Men vänta nu... Jag byter plats på dom.." Tänk er hur jag ser ut när jag håller på. Placerar den ena bilen en bit fram, hoppar in i nästa och flyttar för att byta bil igen. Sen åker jag iväg i en bil. Nästa dag tar jag en annan bil.
 
Karlsson. Karlsson fick naturligtvis problem med detta. Nämnde för henne då vi stötte ihop (Gah, igeeen) "jag började jobba tidigt igår..." Karlsson blir en stund stum. Flackar lite med blicken. Börjar tvivla på sej själv och sitt eget förstånd (yes, yes, yes...!)
 "Men bilen stod ju hemma hela dagen??"
"HA! Got u! Du vet aaaldrig var du har mej längre, ty jag har två bilar mohahaha!" (hade jag velat säga.)
Att jag inte kom på detta med två bilar tidigare. Nu ska jag bara skaffa mej två cyklar. Två lägenheter kanske? Tänk om det kunde bli en till ledig i huset, tänk vad förvillad Karlsson skulle bli när hon inte vet var jag är. (För ngn timme sedan passerade hon ute vid vägen, låtsaskissar hundskrället och illblänger in i mitt kök.) Ska börja vinka. Då kanske hon glömmer bort sej. Sträcker upp handen för att vinka med som lurvet i snöre hänger på. Vinka med hund blir det då. Hej påt vovven. Nä fy, nu är det dags att sova, jag får lite väl elaka bilder framför mej nu ;) Natt påt!
 
Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar