söndag 3 mars 2013

Varning på stan!!!

Hej vare går! Dagarna rasar iväg och i fredags på jobbet fick jag en liten tillsägelse igen om dålig bloggning. Stefan tyckte jag var lite slö på den fronten. Det stämmer. Men jag har ibland inte tid, ibland inte lust och ibland verkligen inget att berätta eller irritera mej om eller över.
Men en liten helguppdatering måste väl bli av gissar jag!
Fredag: Jobbade till 16.30 och kastade mej hem för att hinna till gymmet innan Lucka skulle åka därifrån. Nu var han dock i princip färdig när jag kom dit, så jag fick re mitt eget race. Gick fin-fint. Då inget var planerat på fredagskvällen iaf valde jag att köra långpass på två timmar och traskade inte hemåt förrens vid 19. Bra jobbat, klapp på axeln. Gick och la mej skapligt, skönt som fasen. Men sov bara ca 3 timmar innan telefonen ringde och en liten utryckning mitt i natten som fyllechaffis kom i vägen för min nattsömn. Var jourhavande kompis några timmar där mittinatta och somnade nog inte förrens vid 4.30 igen. Meeeen. Lika fasen började lördag kl. 7.45:
Envist larm på klockan talade om att det var dags för morronpasset för trött kropp och sleeeetna skenben. Lätt frukost som grund och pallra sej iväg. Det finns inte särskilt många ursäkter, right?
Efter skapligt pass på 1½ timme drog jag med mamsen på stan.
Åh satan så duktig jag är på att shoppa. Orkade knappt bära hem alla påsar. Sjukt roligt! Helt ny outfit till kvällen. Stor hög träningskläder. Och lite annat divv. Och några pengar fattigare ;)
Hemåt och fick kaffegäst i form av Andy som mellanlandade på Vetet innan han skulle iväg framåt kvällen. Fick skjuts av samma snälla människa till Lina för kvällen stora event. Tjejmiddag. Desperate housewifesträff. O herregud. Oh behave. Sjukt mycket o-behave. Taskig humor, träliga bilder, konstiga danser och jäklar vad roligt. Ja allt förutom musiken. De har ju schlagerdille de där. Eller dagens populärmusik. Och jag får ju klåda. Vi gick ett varv runt så alla fick välja varsin låt. Det blev bara ett varv, för de ville inte låta mej välja mer än en gång. Det kallas mobbing. Men, ni ska få se brudarna housewife headbanga. Ojoj. Jag hade sjukt roligt just här ;)

Åsa instagrammar oss...

Lina tar disken efter middagen

Emma börjar spåra ur, tar ett allvarligt snack med Ida.
Lina facebookar upp lite bilder....

Efterrätt!

Det är sprit i efterrätten.

Mojito-indränkta ananas med glass. Starkt.
Åsa tjatar på Emma om att hon dricker dåligt.
Emma menar att hon har att göra ;)

Gott spad i den där efterrätten......

.....så vi hjälptes åt med att tömma plastbyttan....
NU! Titt påt! Äntligen fick jag välja musik. Just här spelas "bitch" med Dope.
Åh satan så roligt det här var att se!!!

...Ja ni förstår ju. Tänk att de är så viga förresten.
Fast nu börjar det spåra ur på riktigt...
Tandborstning.

Kommentarer överflödiga.

Här också.

Till stan kom vi. Till Harrys, gah.
Fast jag lurade med de desperata hemmafruarna till Mörners en sväng.
Men det var kortvarigt.
De pep mest: "Carro, lämna oss inte här, det är otäckt..."
(Ungefär så som jag kände det på Harrys då.)

För på Harrys är det rätt otäckt.

In i dimman. Här slutar kvällen. Eller ja.... Nästan iaf ;)
 Vid 01.30 gav vi upp. Jo tidigt kan tyckas. Men som Lucka så snällt kommenterade på ett kort vi la ut: "Vad gamla ni ser ut." Tack hjärtat. Du menade förstås de andra på bilden, bra där =)

Söndag morgon, upp och hoppa vid 9. Pigg å fräsch, nåja ganska. En sväng till Ikano med Andy, snabbshopping, som alltid i hans sällskap. Efter det åkte jag hem och...belive or not: Stack till gymmet ;) Shoppade galet snygga träningsbraller i lördags:
Nu kan de ju gå runt och svassa de där jäkla bimbosarna, sajja.
Nejvars. Dessa kommer nog inte hamna på gymmet.
Snarare till kjol skulle jag tro.
Snart äre sommar!!!
Så. Det var min helg i stort. Den har varit bra. Nu ska vi kasta oss in i en ny arbetsvecka. Och träningsvecka ;) Jaja. Det spenderas nåra timmar i veckan på gymmet, jag ska inte tjata mer om det. Eller jo kanske nån mer gång. På onsdag ska jag förresten tydligen hänga på Åsa på nåt spännande styrkepass på EFC. Kanske får mej att knipa käft om träning om inte annat, då jag genomlidit det ;)
Skaffa er en bra vecka. Min kommer bli skitbra, det ska jag nämligen se till!

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar