söndag 5 januari 2014

Det är så lagom jävla bra.

Det där ordet lagom, kan nån fiska upp det, komma hit med det? Med bruksanvisning inkluderat.
Jag kan verkligen inte förstå det.
Ogillar ordet starkt. Det säger ju ingenting. Definierar inte nånting. Som nån gråzon som inte förklarar ett endaste dugg. Hur fasen ska jag kunna veta vad du anser är lagom? Som en beskrivning av "inte för mycket" men heller "inte för lite".
Om någon frågar mej hur mycket mjölk jag vill ha i kaffet, då kan jag svara lagom. Bara för att rets. För det är märkligt... Svarar jag lagom, nog fasen blir det alltid antingen för mycket...eller för lite. Just därför att ingen vet hur mycket "mitt" lagom innebär.

Nej. Det finns så många bra ord att använda istället för lagom. Lagom varmt ute idag? Nej värmen är perfekt för att jag ska trivas. Eller så är det för varmt, eller för svalt. Eller passande för den aktiviteten vi ska göra. Åker man och badar, vill man ha varmt. Ska man gå och shoppa på stan, vill man ha svalare. Det är så lätt att slänga in det där otäcka ordet, jag gör det säkerligen själv. Men nu ska jag sluta med det. Det är mitt nyårslöfte 2014. Även om det tog några dagar in på det nya året att komma fram till det.
Åh. Måste ju ha ett undantag som bekräftar regeln. Det måste alltid finnas.
Jag kommer fortsätta svara lagom om någon undrar hur mycket mjölk jag vill ha i kaffet.

Men den som säger "lagom är bäst" kommer jag ge onda ögat.

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar