söndag 18 augusti 2013

Stockholm!

Tog en helg i Stockholm bara för att.
Bara för att...
Det är gött att sova på hotell
Det är lovely med shopping
Det är skönt att strosa omkring 
Det är nice att slippa alla 'måsten'

Fast det där med strosa omkring kanske behöver en liten korrektur. För så jäkla skönt vet ja inte. Kaaaan berott på att jag valde helt fel skor att strosa i. Kan tala om att när vi gått i ett par timmar hade jag inget val. Jag fick gå barfota. Sånt satans skoskav att inga plåster i världen hjälpte. Gick barfota från Slussen och bort till Fotografiska för att se Helmut Newtons utställning. Tog på skorna när vi gick in, lite civiliserad kan man ju försöka vara.... Bet ihop, men kunde som tur var ändå uppskatta utställningen som var riktigt bra. 
Dag 2 startade med inköp av nya skor. Fan, trodde jag skulle re ut det, men icke.

Shopping, god mat och fika samt lite kulturfestival var en del av det vi i övrigt styrde med.

Naturligtvis. Har inte forskat i om Sthlm har någon känd hänglåsbro. Men denna hittade vi såklart :)

Helgen kändes som en förlängning av semestern och det var otroligt skönt att komma iväg på en minitripp. 

Nu tror jag bestämt middagen är klar alldeles strax, har jag sagt att jag är bortskämd? Säg inget högt bara, skulle nämligen aldrig erkänna det ;)

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar