måndag 19 augusti 2013

Höstfeeling.

Det börjar faktiskt dra sej mot höst. 
Till skillnad mot många andra så gillar jag hösten. Ungefär lika mycket som sommaren. Sommar är naturligtvis underbart, iallafall när vädret varit så fantastiskt som denna sommaren.

Men höst! Underbar frisk luft. Alla vackra färger. Fram med jacka och mössa, det är dags för höstmys!

Förra hösten var inte mysig alls. Den var rent av total disaster. Kanske en av de värsta perioderna i mitt liv. Med det i åtanke så grusas min höstförväntan något. Nu är jag förvisso mycket starkare på alla plan, men fortfarande ganska mänsklig.... ;) Dessutom vet jag att denna höst för med sej en massa krav som jag stressar upp mej en aning över. 
Jag ska fixa plugg på helfart, engagera mej i jobb på nästintill helfart och finnas för mina barn ännu mer tid än innan sommaren. Jag ska även hitta tid till vänner och kärlek som jag absolut inte vill ska behöva stå tillbaka för att jag inte har tid. Det känns oroande tight att pussla ihop det. Men. Jag ska inte skapa problem som inte finns. Att älta och grunna kan lätt bli den värsta fienden och förloraren är bara jag själv. Men ruggigt svårt att låta bli att fundera är det ändå. Jag ska försöka hålla fast vid att:
Jag tycker om hösten.
Hur jag sedan får ihop det hela återstår att se, men jag tippar på att ja rer't. :D

Upp med paraply och luvor, det är höst på ingång!


Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar