fredag 21 juni 2013

Torsdagshäng och trött midsommar.

Torsdag förmiddag och Tank ringer. Blir informerad om att "Det är torsdag idag. Vi ä lediga imorrn".
Tar en kort stund innan jag begriper vad som menas med torsdagsinformationen, men strax är jag med på vad som sägs. 
Spontan reaktion: "Aeee, du menar torsdag?!"
Våra torsdagskvällar, främst under hösten, går till historien. Det har varit livat värr och jag blev först en aning nervös när just denna veckodag kom på tal.
Men inte är man bang. Jobbade fram till 17 och åkte hem, där T och Mia redan hade parkerat sej vid mitt köksbord.
Så skönt när folk kan re sej liksom.
Det blev en kväll på torget och ett besök på NY Legends. Draaaauke vilken trälmusik de ska envisas med att spela där och kvickt blev man påmind om varför vi inte hängt där speciellt ofta.
Blev läggdax inte alltför sent, men trött som få och ganska tungt huvud blev summan när jag vaknade upp på midsommarafton. 


Jag fick rätsida på kropp och huvud och hämtade mina trollungar vid 14.30.
Firande i trädgårdsföreningen var planerat. Mor hängde på och vi mötte upp T och några av hennes små.


Det här med att lägga lagom dräpande kommentarer KAN vara ngt genetiskt. Men jag är så sjukt nöjd över att jag inte fått så mycket av det draget av min mor. Skulle aldrig.
När mor såg dessa tre utbrister hon:
"Men va i helvete. Har ho slitit ner gardin elle?"
Morsan... Say no more. För nåt sånt skulle jag Aldrig säga. Sjukt ofint ju.

Kvällningen bjöd på grill hos Taikons. Värdinnan drog igen för kvällen och deklarerade att nu orkar ja inte mer missomar.
Nä, inte ja heller. Så jag tog mina kidneys och åkte hem.

"Ja dricker ööölllllll" 
Hm, nae Charles, det är cola.
"Öllllll"
Behöver prata med hans far tror ja :)

Imorrn lämnar jag tebax mina troll till deras far. Själv ska jag äntligen få åka finbil. Utflykt utlovad, det ser jag verkligen fram emot!

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar