fredag 28 juni 2013

Lallar in semestern!

Idag var det dax. Klockan 12.30 blev jag utkastad från jobbet. Jag uppskattar mina kollegor lite extra mycket när de är sådär rakt på sak:
"Är du fortfarande kvar?! Men åk hem!"
Ok, ni ska slippa mej :) Svepte kaffet och sa "Hej på't" och åkte hem. Jag ville ju liksom inte alls argumentera eller bråka i det läget. Synd att uppröra någon innan semestern. 
För övrigt har jag varit oerhört produktiv på jobbet idag. Började 6.30. (Kaffet var klart) Åt frukost med en kollega och ett barn. Nästa barn damp in vid 7.10. (Kaffet fortfarande varmt) två kollegor till dök upp vid 7.30 och faktiskt även 4 barn till. Tog fram högen av papper som skulle lamineras och detta tog nog ungefär en timme. Under tiden fick jag 3 kollegor till. 6 eller 7 barn kom visst oxå. Vid 8.30 var dax för rast. 30 minuter kaffe och rökpaus. Gick och pratade lite strunt med kollegorna på andra förskolan i byn. Kom tillbax till 9. Oj, dax att fika! 
Fram med glass till ungarna och kaka och kaffe till vuxna. 
Resten av förmiddagen hejade jag på Malin som la in höstens schema i nåt tråkigt excelliknande program. Laminerade några papper jag missat. 
Lunch vid 11.30. 5 barn vid bordet, pust en sån stress. Tur att kaffet var klart när vi ätit färdigt. Ja... Sen blev jag utkastad. 
Fasen vikken dag, helt slutkörd. 
Firar in semestern med ett glas vin och tänker att fem veckor ledigt är jag så galet värd nu. 
Jag ska inte tänka på lamineringsplast en enda gång under semestern. Vill ju inte riskera magsår liksom. 
Nej ni, nu välkomnar jag lalliga dagar som gärna ska vara helt kravlösa. 
Fast av någon märklig anledning känns det som jag kom in i lalligheten väldigt fort denna semester. 
Nästan som om jag hade tränat länge.


Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar