lördag 29 juni 2013

Omtanke eller jävelskap?!

Nej men gomorron sa Charles vid 05.11.
Lägg dej sa jag och somnade om tillsammans med sonen i min säng.
Men vid 06.30 stegade han upp, startade tv:n och började tjata om yoghurt.


Precis pigg.
Dessutom skelögd? Vad är det med mina ungar egentligen?
Aee, det där står jag inte för alls ;)

Efter att ha fått en påringning från Taikons om att "Vi åker nu" blev det fart på Vetet. Just ja, Valla.
"Ehum, vi åker strax" ÖKA SAJJA! Iväg kom vi och Valla intog vi, på vårt alldeles speciella vis.
 

Såååååja, fin gris.
Fika. 3 av 5 ungar tyckte det var ok att vara med på bild.


"Ja! Som i Titanic!"
Ja, nästan lite likt....

Frågan är vem fasen som lagt beslag på ankart?!

Fem flyger



Marknad i Gamla Linköping.

Märklig gul påse som hängde med hem.
Omtanke eller jävelskap?
Himlen öppnade sej när vi skulle mot bilen och dyngsura blev vi. Emmie drog igång en soldans, som visade vara en sång där man gastar: MERA SOL!!! för full hals. Så där gick vi genom Vallaskogen i spöregn och ungen vrålar hysteriskt. Framme vid bilen kommer solen fram.
"Sådär mamma, vad var det jag sa?"
Åh herregud. Nästa gång det börjar regna kanske vi inte befinner oss i Vallaskogen är min spontana tanke....

Eftermiddagen hemma innebar lite pyssel, såsom stryka kläder.

Jorrå. Jag tänker att jag ska fostra en liten mini-Ernst.
Efter strykpasset lagade vi mat.
Känner dock att hans förutsättningar kan vara bättre.
Hans mentor skulle ju behöva lära sej först ;)

Chill framför tv:n.
Och ja, framför tv:n.
Kanske inte så konstigt att de skelar båda två, nu när jag tänker på det ;)
Lite senare tog mini-Ernst hand om tvätten.

Dottern körde nån manikyr eller pedikyr-övning
som jag inte riktigt begrep.
När Tanya ikväll ringde om babblade lite frågade hon om jag hört nåt från Lucka.
"Nae, men han är ju på Bråvalla." svarade jag och kommer på i samma stund.... Att precis just då när vi  pratar kliver förmodligen Volbeat på scenen. Satan, det stör mej galet att jag inte är där. Men det fick bli lite prioriterande i festivallivet ;)
Vad händer när vi lagt på T och jag? Då ringer Lucka. "Lyssna råååå!!" skriks det från ett skränigt Bråvalla. Men underbara toner hördes alldeles perfekt.
"I've been walkin the streets again, but it's the same....." "HÖRDE DU?!" Jag hörde.
Lucka garvar i andra änden. "Fan Andy, det var ju inte av omtanke du gjorde det där?!"
"Jo, jag lovar det var det, tänkte du ville höra..."
Och det ville jag ju. Så nära live på Bråvalla jag kom denna gång. Dessutom Volbeat. Nah, jag är inte bitter, inte alls.
Men det var av omtanke han ringde och inte på jävelskap. Borde jag väl veta. Avrundade samtalet med att tala om att "jag älskar dej"
Kan man göra något annat när vännen står på konsert och tänker på mej just då? Tack hjärtat!

Imorrn står kalas på programmet. På Busfabriken. Åh herregud vad jag avskyr det stället. Ungar som skenar överallt. Det skriks och gastas. Det studsas och flängs. Ungar som far å flyger åt alla håll. Mina nerver, herregud mina nerver.
Men detta var tydligen 5-åringens kalasönskemål och så fick det bli.

Och det är tamefasen omtanke och jävelskap på samma gång.

Om jag överlever eländet kommer kanske en rapport imorrn. 'Til then...

Have it King u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar