onsdag 29 augusti 2012

Ser man på.

Jorråsåatte...Tydligen ska det börja bloggas. Får väl se om det blir ngt ihållande. Har funderat ett tag och ansett att jag har iiiinte tid med en grej till. Fejjan, twitter, instagram och dessutom följa ett gäng andra bloggar. Datorn/telefon upptar all min tid känns det som. Mikrofonkåt är jag inte, men telefonkåt... jovars. Klippt beroende av eländet.
Och mitt i dessa funderingar kommer jag att tänka på vad en nära vän uttryckte vid ett tillfälle då han (äntligen!) införskaffade en smartphone:

"Göra inlägg på fäjsbuck?! Från telefon? Haha skulle jag aaaaldrig göra."

Behöver jag berätta hur det gick? Han är lika (aja nästan iaf) beroende han. Och jag lovar att han fått äta upp det, många gånger. Right Figge? ;)

Hur som haver. Vad jag kommer att skriva om här? Ah...

Det som jag anser är värt att dryftas.
Lite allt möjligt om det mesta.
Troligen lite för mycket om en del.
Och säkerligen ingenting alls om somt.

Men vet du? Det är helt upp till dej om du vill läsa och följa. Det här är MIN blogg och jag kommer troligen skriva vad som faller mej in. Vänner i min närhet får räkna med att bli omnämnda. Kan ju tala om att jag har några upp på vissa. Tex har mina mindre smarta uttryck efter några för många drinks dykt upp på en annan väns blogg.
Nejvars. Detta är ingen payback-grej. Let's keep it clean ;)
En liten grej bara: Det är totalt förbjudet att gå in och läsa om du inte tänker kommentera. Barre så du vet.

Och nu mitt ständiga aber. Klock-helvetet är 23 och jag ska upp 05. Sooo. That's it 4 2day. Goda natten på er!

5 kommentarer:

  1. Kul! Bara och ge tillbaka.Jag tål en hel del ;-) Puss

    SvaraRadera
  2. Hmm... så klockan var 23 den 29/8 när du skrev det här, men det står att texten lades upp redan kl 14.05..? Hur hänger det ihop? Är du synsk och vet precis vad du kommer att göra nio timmar senare? Eller skrev du i själva verket texten på tisdagkvällen och lade upp den dagen därpå? Och varför i såna fall? Var du tvungen att redigera inlägget först eftersom du varit så trött när du skrev det att det inte lämpade sig för publicering direkt? Och i såna fall är det ju missvisande att det står onsdag på inlägget om du skrivit om tisdagen. Då tror man ju att du gått och lagt dig kl 23 i onsdags fast det var i tisdags och hur skulle det bli liksom? Eller skrev du något stötande om någon så att bloggen omedelbart blev anmäld och inlägget fick publiceras först efter censurering? Eller är det en medveten strategi att skriva flera inlägg en dag när du känner dig extra skrivsugen för att sen portionera ut dem ett och ett under veckan? Eller är det fel på tidvisningen på bloggen? Kanske virus? Kanske fel tidszon inställd? Kan du fixa det i såna fall? Eller kan du kanske försöka skriva som om klockan är nio timmar mindre än vad den faktiskt är? Eller ta bort tidvisningen helt? Eller kanske byta bloggforum? Och vad kommer tidsangivelsen på min kommentar bli? Virrigt värre. Tur att det är kaffe nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Gson, skärp dä! Jag skrev inlägget dagen innan, på tisdagen. Ja jag försökte korrigera tid och datum, men det ville sej inte redit förstår han. Jag märker tydligt att du har alldeles för få txtdokument att korrekturläsa då du går loss i bloggen. Herregud, jag ska genast styra upp det. Kmr snart en avhandling om grupprocesser som du kan få ta tag i ja lovart! Producera lite musik så länge, å knip mun! Tinnitut tutiturum påre! (Avd. ngt internt fö) ;)

      Radera
    2. haha på jobbet är det ännu värr... 03.35?! Vaf.

      Radera