torsdag 30 augusti 2012

Ha. Skulle jag ALDRIG göra.

Finns så ruggigt många saker jag ALDRIG skulle göra. Sluta dricka kaffe, börja dricka te, köpa hund, hoppa bungyjump/fallskärm, äta blodpudding, lyssna på opera, gå på bio utan att bli störtförbannad på allt prassel, äta upp en påse chips, sjunga offentligt (jaja, det kaan ha hänt ngn gång), lära mej älska alla tåg med tillhörande tut utanför mitt fönster samt dricka ur ett glas så det blir helt tomt. (Jag lämnar alltid det sista för att..... Ja gissa på den ni!)

Det finns kanske några saker till jag ALDRIG skulle göra av ngt vettigare karaktär, tex: Sluta älska mina barn, ge fan i mina vänner, ge upp, eller strunta i att gå färdigt min utbildning.

Men. "Skulle jag ALDRIG göra!!!!" är ett av sommarens frekventa uttryck och det har ju då naturligtvis en ironisk innebörd. Det passar in otroligt ofta har det visat sej. Helt plötsligt får man ju lixom tillfälle att förneka eller slå ifrån sej saker som man troligen gjort eller sagt, samtidigt som man egentligen understryker att "japp, det var jag eller japp det har jag sagt. Ungefär som när miss Li lägger upp galet galna kommentarer på bloggen, som jag nämnde igår. Om det var 5 uttryck på pränt där, så var jag väl skyldig till 4. (Oj, vad otippat.) La en kommentar på hennes sida att det var väldigt puckade vänner hon hade, och sådär skulle jag ALDRIG säga. Bara att erkänna mao.

Bör, borde och skulle men inget hände - ett klippt träligt mood som infinner sej ibland. Typ idag. Borde ut och springa...men regnar det inte liiite? Bör ringa bilverkstan....men de har hunnit stänga. Skulle följt med Tanya på step-pass....men avbokade pga koordinationsproblem. (Har så svårt med att få höger och vänster på min kropp kompatibla med varann, och att utmana detta i offentliga sammanhang kan ta en ände med förskräckelse.) Eller nja. Den egentliga orsaken till att jag avbokade det var att jag nu, absolut just NU ska sitta och skriva uppsats. Vetenskapliga artiklar gällande grupprocesser ska sammanställas och renskrivas. Sen KAN man ju skjuta upp tråkiga saker tills imorrn. Eller en annan dag.

Men DET mina vänner. Är något jag ALDRIG skulle göra!

Have it KING u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar